دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1394 - 11:48

کاهش دید از بعد از ظهر امروز درخوزستان/ منشا گرد و خاک، داخلی است

مدیر کل هواشناسی استان خورستان وزش تندباد و وقوع گرد و غبار در بعضی از نقاط استان را علت کاهش دید اعلام کرد. منشا گرد و غبار داخلی بوده و عامل اصلی آن مسیر اتوبان اهواز به بندرعباس و میادین نفتی در حاضیه جاده رامهرز است.
کد خبر : 68890

کوروش بهادی در گفت‌و‌گو با آنا گفت: سرعت باد در این استان به 35 کیلومتر و دید در اهواز به 1500 رسیده است. این وزش باد تا بعد از ظهر ادامه دارد.


وی در رابطه با بارش باران در این استان افزود: از شب گذشته بارش پراکنده داشتیم،‌ انتظار داریم با ورود سامانه بارشی شاهد بارش پراکنده در این استان به خصوص قسمت‌های شمال، مرتفع و شرق استان باشیم. احتمال اینکه باران اسیدی باشد خیلی کم است، چرا که زمانی باران اسیدی می‌شود که ما وزش باد نداشته باشیم. باد خودش به عنوان جارو عمل می‌کند و ذرات معلق آلاینده‌ها را انتقال می‌دهد. با این حال سامانه سنجش باران اسیدی، پس از هر بارندگی میزان اسید را اندازه‌گیری کرده و درصورتی که میزان PH آن بیش از هفت باشد، می‌توان گفت باران اسیدی است.


مدیر کل هواشناسی استان خوزستان افزود: علت گرد و خاک به خاطر سرعت باد است و منشا این گرد و خاک داخلی بوده و عاملان آن مسیر اتوبان اهواز به بندر امام و میادین نفتی در حاشیه جاده رامهرمز است. این گرد و خاک از کشورهای همسایه وارد ایران نشده است، در استان‌ها ایلام و کرمانشاه، می‌توان منشا گرد و خاک را کشور عراق اعلام کرد.


وی با اشاره به اینکه خلیج فارس مواج است، ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود از رفتن در فضای باز خودداری کنند و اگر خواستند بیرون بروند حتما ماسک استفاده کنند. گرمترین منطقه در خوزستان امیدیه با 31 درجه سانتی گراد و سردترین ایذه با 9 درجه سانتی گراد است.


سریال ورود گرد و غبار در آسمان خوزستان از یک اسفندماه بار دیگر رقم خورد. هجوم ذرات گرد و غبار و کاهش دید در این استان به صورتی بود که مدارس و ادارات آن طی دو روز گذشته تعطیل شدند. این درحالی است که خوزستان در بهمن و دی ماه نیز به کرار شاهد وقوع این پدیده بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته