دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1394 - 12:01
در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد؛

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد: عدم پرداخت بدهی پیمانکاران در آستانه نوروز/ برخی کارگران سه ماه حقوق نگرفته‌اند

عضو شوای اسلامی شهر تهران با گلایه از عدم پرداخت بدهی پیمانکاران شهرداری در آستانه نوروز گفت: برخی از کارگران شرکت‌های پیمانکاری دو تا سه ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.
کد خبر : 68883

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالحسین مختاباد در دویست‌و‌چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر اظهار کرد: در آستانه عید پیشنهاد می‌شود که شهرداری نگاه ویژه‌ای به پرداخت بدهی پیمانکاران داشته باشد.


وی افزود: برخی از کارگران شرکت‌های پیمانکاری دو تا سه ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند.


مختاباد با طرح سوالی عنوان کرد: چرا یک شرکت‌ پیمانکاری باید بدهی میلیاردی خود را دریافت کند اما شرکت دیگر حتی 500 میلیون نیز از بدهی‌هایش توسط شهرداری وصول نشود.


عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید با برگزاری جلسه‌ای، میانگینی برای پرداخت بدهی پیمانکاران به صورت مساوی در نظر گرفته شود.


حقانی: وفور میوه‌های قاچاق در محور انقلاب


در ادامه محمد حقانی در تذکرات پیش از دستور اظهار کرد: از سه راه بهارستان تا میدان شهدا اکثراً مغازه‌ها تعطیل و میوه و بساط را با یک چراغ به وسط خیابان‌ها آوردند.


وی افزود: بر اساس ماده 55 قانون شهرداری‌ها صراحتا اعلام می‌کند که شهرداری رسماً باید نسبت به رفع سد معبر اقدام کند.


حقانی ادامه داد: نیروهایی که در این بخش این وظیفه را در اختیار دارند نیروهای ثابت شهرداری نیستند و ممکن است تبانی‌هایی نیز انجام دهند.


عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر از روز اول با افرادی که سد معبر می‌کنند برخورد نشود تعداد این افراد افزایش خواهد یافت. از محور انقلاب به بالا میوه‌های قاچاق به وفور وجود دارد.
قناعتی: ماموران شرکت شهربان موظف به رفع سدمعبر هستند


همچنین ابوالفضل قناعتی، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکرات پیش از دستور اظهار کرد: بنده روز گذشته بازدیدی از محله جوادیه داشتم که در بیست‌ متری جوادیه آنقدر سد معبر شده بود که مدت زیادی متوقف شدم.


وی افزود: اگر متولی برخورد با سد معبر شرکت شهربان یا حریم‌بان است باید اجازه داده شود بر اساس قانون اقدام کنند و اگر برخوردی با این افرادی که سد معبر می‌کنند نشود تعدادشان روز به روز افزایش خواهد یافت. با درخواست و خواهش کردن افرادی که سد معبر کرده‌اند معابر را خالی نمی‌کنند.


عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مغازه‌ها یک سال مالیات به شهرداری پرداخت می‌کنند که پایان سال بتوانند فروش بیشتری داشته باشند لذا افراد شهربان و حریم‌بان باید بتوانند با افرادی که سد معبر کرده‌اند، برخورد کنند در غیر این صورت شرکت شهربان را جمع کنیم و از نیروی انتظامی که لباس مخصوصی دارد بخواهیم این ماموریت را انجام دهد و یا اینکه شرکت حریم‌بان را تجهیز و لباس های مشخصی به آنها بدهیم.


وی تصریح کرد: اگر با افرادی که سد معبر کرده‌اند برخورد نشود در همان‌جا می‌مانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته