دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1394 - 11:01
در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح شد؛

گلایه چمران از عرضه گیلاس 100 هزار تومانی در پایتخت/ پلیس ضدشورش در بازار تهران برای جلوگیری از بساط کردن دستفروش‌ها

رئیس شورای شهر تهران امروز در صحن علنی شورای شهر از عرضه میوه‌های قاچاق خارجی در میادین عرضه میوه در تهران گلایه کرد و گفت: فقها اعلام کنند که آیا خرید گیلاس کیلویی 100 هزار تومان در این شرایط حلال یا حرام است؟
کد خبر : 68871

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مهدی چمران در دویست و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به تذکر قناعتی در خصوص افزایش اختیارات شرکت حریم بان و شهربان با بیان اینکه دستفروشان با خواهش و درخواست معابر را ترک نمی‌کنند، اظهار کرد : متاسفانه وقتی برای ماموران شهرداری قمه می‌کشند باید ماموران گردن خود را زیر قمه بگذارند تا درگیری ایجاد نشود.


وی با بیان اینکه صبح‌ها در بازار تهران پلیس ضد شورش مستقر می‌شود تا دستفروشان بساط خود را پهن نکنند، در خصوص عرضه میوه‌های قاچاق نیز عنوان کرد: از تلاش تعزیرات، وزارت صنعت و پلیس در برخورد با عرضه میوه قاچاق تشکر می‌کنم اما این اقدامات کافی نیست چرا که در میدان اصلی تره‌بار فروش میوه خارجی قاچاق هنوز انجام می‌شود و شنیده‌ام که گیلاس کیلویی 100 هزار تومان نیز در میدان و در این فصل ارائه می‌شود که باید فقها اعلام کنند که آیا خرید گیلاس کیلویی 100 هزار تومان در این شرایط حلال یا حرام است؟ و امیدوارم دستگاه‌های مربوط در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.


خط جدید مترو با اعتبار بخش خصوصی احداث می‌شود


چمران در رابطه با ایجاد خط جدید مترو و تبصره آن در بودجه سال 95 شهرداری تهران، اضافه کرد: مقرر شد پس از بررسی‌های لازم یک خط مترو از تقاطع خیابان ولیعصر تا تجریش و پس از آن تا جماران ایجاد شود که البته در خط سه مترو ایستگاه جماران در نظر گرفته شده است.


وی افزود:‌ در تبصره بودجه سال 95 آمده است که پس از تأئید مراجع ذیصلاح از جمله شورای هماهنگی ترافیک کل کشور که زیر نظر وزیر کشور و با حضور 6 وزیر دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد، اگر ایجاد خط جدید مترو تصویب شود که قاعدتاً‌ تصویب خواهد شد با مشارکت بخش خصوصی می‌توانیم نسبت به احداث این خط اقدام کنیم.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اعتباراتی که فعلاً برای مترو در نظر گرفته‌ایم برای خطوطی است که قبلاً‌ تعریف شده و خط جدید باید توسط بخش خصوصی ایجاد شود.


چمران تاکید کرد:‌ اینکه بدون نقشه بخواهیم خط جدیدی را احداث کنیم درست نیست و همانطور که شهردار تهران گفته مطالعاتی از 6 سال پیش در این خصوص ایجاد شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب