دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1394 - 15:28

حال و هوای انتخابات در واحدهای دانشگاهی؛ از مناظره نامزدها تا تربیون آزاد دانشجویی

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، حال و هوای واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی را انتخاباتی کرده و قشر مهم و تاثیرگذار دانشگاهیان را در عرصه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی به تکاپو انداخته است.
کد خبر : 68861

پبه گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، هر چه به روز ۷ اسفند نزدیک‌تر می‌شویم انتخابات نیز رفته‌رفته به اوج حرارت خود می‌رسد؛ گرمای تنور دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز با حضور ۶ نفر از کاندیداهای مجلس در شهرستان تویسرکان با آغاز مناظره انتخاباتی در دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد تویسرکان بیشتر شد و استادان، دانشجویان و کارمندان واحد تویسرکان با آرا و افکار و دیدگاه‌های سیاسی و برنامه‌های اقتصادی نامزدهای انتخابات بهتر آشنا شدند.


در این مناظره که با همکاری معاونت دانشجویی و مسئول تشکل‌های سیاسی اسلامی استادان واحد تویسرکان برگزار شده بود، سؤالاتی که در برگیرنده مواضع‌ نامزدها در مورد برجام و حوادث سال ۸۸ و ارتباط کشور با دیگر کشور‌ها تا مسائل شهرستان و برنامه‌های نامزدها برای رفع آن را در بر می‌گرفت.


در ابتدا هر یک از نامزدها به شکلی خود را معرفی کرده و از انگیزه خود برای ورود به میدان انتخابات گفتند.


سؤال در مورد توافق هسته‌ای تیر 94 یا‌‌ همان برجام از دیگر سؤالاتی بود که می‌توانست موضع‌گیری نامزدها را نسبت به برنامه‌های حال و آینده دولت هم روشن کند و هر یک از نامزدها با توجه به دیدگاه سیاسی خود به آن پاسخ دادند.


در همین روز تربیون آزاد دانشجویی به همت بسیج دانشجویی شهرستان در محوطه دانشگاه برگزار شد و دانشجویان نظر خود را در رابطه با حضور در انتخابات اعلام کردند.


معارفه و مناظره نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد


به منظور آشنایی با اهداف و برنامه های نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان بروجرد، تعدادی از آنان با پذیرش دعوت تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، در سالن علامه شهیدی این واحد حضور یافته و به معرفی و تشریح برنامه های خود پرداختند.


این مراسم که به همت تشکل انجمن اسلامی دانشجویی و به منظور داغ کردن رقابت‌های انتخاباتی و دعوت مردم در پای صندوق‌های رأی برگزار شد با حضور چشمگیر دانشجویان و طرفداران نامزدها همراه بود.


در این برنامه که عصر روز دوشنبه 3 اسفند از ساعت 14 تا 17 برگزار شد هر نامزد در دو فرصت جداگانه به معرفی و سپس تشریح برنامه‌های خود پرداخت.


نشست انتخاباتی «انتخابات مجلس رویکرد آگاهانه» در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار می‌شود


نشست یک روزه با عنوان «انتخابات مجلس رویکرد آگاهانه» فردا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست یک روزه با عنوان «انتخابات مجلس، رویکرد آگاهانه» با حضور نامزدهای حوزه انتخابی شهرستان لاهیجان و سیاهکل و با شرکت جمعی از دانشجویان فردا در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار می‌شود و موضوع انتخابات مجلس از سوی دانشجویان و نامزدهای انتخاباتی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


این نشست فردا در سالن حزین لاهیجی و با حضور حداقل ۳ نامزد برگزار می‌شود.
در این نشست کلیه قوانین و مقررات انتخابات رعایت می‌شود و به هیچ عنوان علیه حزب یا فرد خاص موضع گیری نخواهد شد.


نامزدهای مجلس شورای اسلامی در شهرستان سمنان با هدف تبیین و معرفی دیدگاه‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی خود در نشست مشترکی و فرصتی برابر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان حضور می‌یابند.


دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات، جلسه پرسش و پاسخ داوطلبان نمایندگی مجلس را امروز و فردا در این واحد دانشگاهی برگزار می‌کند.


مسئولان این واحد دانشگاهی هم تلاش کردند تا با برگزاری این جلسه، دانشجویان را با نظرات، افکار و سیاست‌های این نامزدها آشنا کنند و زمینه‌ای برای مطرح کردن سوالات دانشجویان از نامزدها فراهم شود تا آن‌ها بتوانند با شناخت کافی اصلح را انتخاب کنند.


از سوی دیگر نامزدها نیز باید بتوانند در محیطی آرام و علمی راهبرد‌ها و سیاست‌های آینده خود را با جوانان در میان گذاشته و آن‌ها را تبیین و تشریح کنند.


این جلسه به همت تشکل سیاسی اسلامی تفکر بر‌تر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و با هماهنگی فرمانداری سمنان و اداره کل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه‌ها امروز ساعت ۱۵ در آمفی تئا‌تر دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار می‌شود.


به گفته رنجبر بهادری رئیس این دانشگاه ۱۴ نامزد مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر یا نمایندگان آن‌ها می‌توانند با حضور در این جلسه به معرفی خود بپردازند.


برگزاری نشست انتخاباتی در دانشگاه آزاد اسلامی‌ گرگان


مسوول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی‌گرگان از برگزاری نشست اتتخاباتی با حضور حجت الاسلام مازندرانی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این واحد دانشگاهی خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گرگان، اسماعیل رنجبر یانه سری عصر امروز با بیان این خبر افزود: بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گرگان در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با دعوت از حجت الاسلام حسنعلی مازندرانی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه نشست هم اندیشی با موضوع انتخابات 7 اسفند برگزار کرد.


رنجبریانه سری بیان کرد: بسیج اساتید دانشگاه با وقوف به اهمیت حضور حداکثری آحاد ملت ایران در انتخابات 7 اسفند اقدام به برگزاری این نشست هم اندیشی کرد تا همگام با ملت بزرگ ایران یادآورشود که حضور در انتخابات 7 اسفند تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.


مسوول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی‌ گرگان رسالت بسیج و دانشگاه را روشنگری دانست و افزود: بسیج و دانشگاه هیچگاه خود را تبدیل به باشگاه سیاسی در جانبداری از کاندیدای خاص نخواهندکرد و برگزاری این جلسات نیز فضای روشنگری و تعهد استادان را تقویت خواهد کرد.


در این جلسه حجت الاسلام مازندرانی در سخنانی به ویژگی های نمایندگان مردم از نگاه رهبری پرداخت و به سوالات استادان حاضر در جلسه پاسخ داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته