دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1394 - 09:49

رئیس انجمن کاریابی‌های بین‌المللی مطرح کرد؛ کانادا، استرالیا و آلمان مقصد نیروی کار ایرانی

رئیس انجمن کاریابی‌های بین‌المللی کشور با بیان اینکه بازار جهانی خواهان نیروی کار متخصص و مهارت‌‌دیده ایرانی است، گفت: در سال جاری کشورهای کانادا، استرالیا و آلمان بیش‌از سایر کشورها از نیروی کار ایرانی پذیرش داشته‌اند.
کد خبر : 68842

حسن کرباسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه نیروی کار ایرانی فاقد مهارت و ساده در بازار کار بین‌المللی جایگاهی ندارد، افزود: اکثر اعزام‌ها در حوزه نیروی کار متخصص، ماهر و آموزش‌دیدگان فنی و حرفه‌ای هستند چرا که نیروی کار ساده با قیمت پایین از کشورهای هند، فیلیپین و بنگلادش وارد این بازار می‌شوند و جایگاهی برای ایرانی‌ها در این حوزه باقی نمی‌ماند.


وی تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال حدود یک هزار و 200 نفر از طریق مراکز کاریابی‌ به صورت مجاز برای کار به خارج از کشور اعزام شده‌اند و آمار اعزام‌های شش ماهه دوم سال نهایی نشده‌ است.


کرباسی با بیان اینکه فرصت‌های شغلی در بازار بین‌المللی برای نیروهای کار فراهم است، ادامه داد: ما با مشکل کمبود فرصت شغلی برای اعزام نیروی کار ایرانی به خارج از کشور مواجه نیستیم بلکه عمده مشکلات ما در عدم تطبیق مهارت‌ نیروها با نیاز بازار است.


رئیس انجمن کاریابی‌های بین‌المللی کشور بیان کرد: از طرفی سطح برخی آموزش‌های نیروی‌های کار ایرانی با استانداردهای روز و بین‌المللی تطبیق ندارد که برای استانداردسازی این آموزش‌ها جلسات رایزنی با رئیس جدید سازمان فنی و حرفه‌ای داشته‌ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته