دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1394 - 15:31

ناخن‌های مصنوعی و لاک‌زده، تنها سرنخ هویت یک جسد

متهم جوان پس از جنایت، جسد دختر جوان را مثله کرد و داخل سطل زباله انداخت. راز این جنایت هولناک با کشف دست و پای قربانی، از سوی کارآگاهان جنایی برملا شد.
کد خبر : 68757

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، ساعت هفت بعد از ظهر 29 بهمن امسال، مأموران شهرداری در اتوبان کردستان جنوبی – نبش خیابان 21 ، به یک کیسه زباله مشکی برخورد کردند، کیسه پلاستیکی با نوار چسب بسته بندی شده بود. کارگران شهرداری متوجه شدند که داخل کیسه نایلونی دست و پای بریده شده است. به دنبال کشف دست و پاها، اکیپ بررسی صحنه جرم به همراه بازپرس ویژه قتل راهی محل شدند.


در بررسی‌‌های صورت گرفته توسط بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران و تیم جنایی، مشخص شد دست‌ها و پاهای کشف شده متعلق به زن جوانی است. در بازرسی میدانی هیچ مدرک شناسایی از مقتول به‌دست نیامد و تنها سرنخ در دست ، ناخن‌های مصنوعی و لاک زده جسد بود.


همزمان با کشف جسد، مرد میانسالی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کرد و از ناپدید شدن دخترش خبر داد. او گفت: صبح پنجشنبه گذشته دخترش به نام عاطفه، از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است.


با ثبت مشخصات فقدانی پایگاه چهارم آگاهی در سیستم پلیس آگاهی و ارائه مشخصات ظاهری از عاطفه به‌ویژه در خصوص آرایش ناخن های دست و پا، کارآگاهان اداره دهم موفق به شناسایی هویت دست و پاهای کشف شده داخل کیسه پلاستیکی شدند.


مظنونی برای پرونده


در تحقیقات به‌عمل آمده از اعضای خانواده مقتوله مشخص شد که یکی از دوستان خانوادگیشان بنام حمید ارتباط نزدیکی با این خانواده و همچنین مقتول داشته است. با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص ارتباط نزدیک حمید با اعضای خانواده مقتول ، تحقیقات از وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.


حمید نخستین روز اسفند ماه امسال در اداره دهم پلیس آگاهی حاضر و مدعی شد که چند روزی است که از عاطفه خبر ندارد و از طریق خانواده‌اش در جریان این حادثه تلخ قرار گرفته است.


با وجود ادعای بی‌اطلاعی حمید از طریق قتل عاطفه ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات تخصصی اطمینان پیدا کردند که اظهارات پسر جوان دروغ است. در نهایت بار دیگر تحقیقات از حمید صورت گرفت و او که با مدارک و شواهد پلیسی مواجه شده بود، گفت: قرار بود پنجشنبه، من و عاطفه همدیگر را ملاقات کنیم اما صبح آن روز عاطفه با من تماس گرفت و قرار را کنسل کرد. بعد از آن دیگر خبری از او ندارم.


اعتراف به جنایت


با آنکه حمید مدعی بود روز حادثه عاطفه را ندیده است اما مدارکی از سوی کارآگاهان جنایی به‌دست آمد که نشان از ملاقات آنها می‌داد. پسر جوان که انکار را بی‌فایده می‌دید در نهایت به قتل اعتراف کرد و گفت: صبح پنجشنبه ، به دنبال عاطفه در محل زندگی وی و خانواده اش در منطقه تهرانپارس رفتم. داخل ماشین در حال صحبت با عاطفه بودم که ناگهان شروع کرد به ناسزا گفتن به اعضای خانواده ام، در یک لحظه کنترل خود را از دست دادم؛ زمانی‌که به خود آمدم متوجه شدم که دستانم به دور گردن عاطفه افتاده و او دیگر نفس نمی کشد . خیلی ترسیده بودم؛ نمی دانستم چکار می کنم. جسد را به خانه‌ام در منطقه ایوانکی بردم و مثله کردم. بعد جنازه او را داخل دو کیسه پلاستیکی گذاشتم و هر دو کیسه را داخل سطل زباله ای در منطقه کردستان انداختم.


سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "متهم در اعترافات خود مدعی شده است که هر دو کیسه زباله حاوی بقایای جسد مقتول را داخل یک سطل زباله قرار داده اما تاکنون کیسه دوم کشف نشده و تحقیقات در این خصوص در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفته است " . با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: قتل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته