دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1394 - 12:26

تلاش همه‌جانبه کره جنوبی و آمریکا برای تشدید تحریم کره شمالی

یک مقام کره‌ای از احتمال تصویب یک قطعنامه تحریمی جدید علیه کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد تا قبل از پایان ماه فوریه (10 اسفند) خبر داد.
کد خبر : 68672

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری یونهاپ، یک مقام کره‌ای روز دوشنبه گفت، تحریم‌های احتمالی شورای امنیت به دلیل آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی اخیر کره شمالی وضع خواهند شد.


ایالات متحده و چین، دو قدرت برخوردار از حق وتو در حال چانه‌زنی برای کاهش اختلاف نظرهایی هستند که درباره سطح تحریم‌های احتمالی وجود دارد. گفته می‌شود این مذاکرات به کندی پیش می‌رود.


واشنگتن خواهان اعمال تحریم‌هایی قوی و جامع است، اما پکن بر از سر گیری گفت‌و‌گوها با پیونگ‌یانگ اصرار دارد.


این مقام کره‌ای که نخواست نامش فاش شود به خبرنگاران گفت: «رایزنی‌ها تقریبا هر روز در حال انجام است... می‌توان گفت که پیشرفت‌هایی به دست آمده است، اما هنوز مشخص نیست که بیانیه رسمی چه زمانی منتشر خواهد شد.»


وی افزود: «ما انتظار داریم این قطعنامه در بردارنده اقداماتی قوی‌تر و موثرتر از اقدامات قبلی باشد.»


هرچند کره جنوبی عضو شورای امنیت نیست، اما به نحوی فعالانه در مذاکرات مربوط به تحریم کره شمالی شرکت دارد و مشغول کار روی تنظیم پیش‌نویس قطعنامه و جلب حمایت چینی‌هاست.


این مقام کره‌ای در ادامه گفت: «کشورهای زیادی در این موضوع مشارکت دارند، اما از آنجا که ما در اوایل ماه گدشته کار را شروع کرده‌ایم، یک فهم مشترک به دست آمده است و امیدواریم اجازه ندهیم که کار به بعد از پایان ماه فوریه (10 اسفند) بکشد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته