دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1393 - 13:30
پس از لغو جلسه دیروز شورای تعیین دستمزد کارگران

جلسه دستمزد کارگران در سال آینده امروز تشکیل می‌شود

جلسه شورای تعیین دستمزد کارگران برای سال 1394 ظهر امروز برگزار می‌شود. بنا به گفته یکی از اعضای این شورا، احتمالا امروز دستمزد کارگران در سال آینده تعیین می‌شود.
کد خبر : 6866

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در سال جاری چندین جلسه شورای تعیین دستمزد کارگران برگزار شده است اما نمایندگان کارفرمایان، کارگران و وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی درباره مقدار افزایش دستمزد در سال آینده به توافقی نرسیده‌اند.


به گفته یکی از اعضای این شورا، احتمال اتخاذ تصمیمات نهایی درباره میزان افزایش حقوق‌های سال آینده در جلسه امروز وجود دارد.


این جلسه قرار بود دیروز با حضور برخی وزرا مانند وزیر اقتصاد، وزیر کار، وزیر صنعت و رئیس کل بانک مرکزی در شورای عالی کار برگزار شود اما در نهایت جلسه دیروز لغو شد. سرنوشت دستمزد سال آینده میلیون‌ها کارگر و وضعیت معیشت آنها و خانواده‌هایشان در این جلسات تعیین می‌شود.


جامعه کارگری و نمایندگان شرکت‌کننده آن در جلسه شورای تعیین دستمزد کارگران معتقدند که افزایش حقوق در سال آینده باید با توجه به تورم و افزایش کلی هزینه‌های معیشت کارگران در سال‌های اخیر صورت بگیرد اما از سوی دیگر نمایندگان کارفرمایان با اشاره به مشکلات کسب و کارهای تحت مدیریت‌شان در حال چانه‌زنی برای محدودتر کردن درصد افزایش دستمزد کارگران هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته