دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1394 - 10:47

روسیه: آمریکا می‌خواهد سندروم استکهلم در اروپا ایجاد کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، دعوت صربستان به ناتو و در عین حال قتل کارمندان سفارت این کشور در لیبی بر اثر حملات هوایی آمریکا را تحقیر این کشور توصیف کرد.
کد خبر : 68631

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی روسیه (ایتارتاس)، ماریا زاخارووا، به شبکه یک تلویزیون روسیه گفت، کشیدن صربستان به داخل ناتو، در حالی که در گذشته دیپلمات‌های این کشور توسط بمب‌های آمریکایی کشته شده‌اند، به منزله تحقیر این کشور است.


زاخارووا گفت: «به آنها گفته شده، به خصوص به مونته نگرو که باید داخل ناتو باشید. زیرا این به سود امنیت شماست. ما از شما حمایت خواهیم کرد. آنها همین مطلب را به صربستان می‌گویند. وقتی با وجوداطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی به گروگان گرفته شده‌اند شما آنها را بمباران کنید، چگونه می‌توانید از آنها حمایت کنید؟ شما دارید درباره چه نوع امنیتی صحبت می‌کنید؟ من فکر می‌کنم این یک نوع خاصی از تحقیر و تلاش برای تحمیل سندرم استکهلم است، یعنی آنها قربانیان خود را وادار می کنند که به آنها عشق بورزند و علنا بپذیرند که می‌خواهند با آنها باشند.»


پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دو تن از کارمندان سفارت صربستان در طرابلس که در نوامبر 2015 (آذر 1393) توسط مردان مسلح ربوده شده بودند، بر اثر حملات هوایی دولت آمریکا در لیبی کشته شده‌اند.


الکساندر ووکیچ، نخست‌وزیر صربستان مرگ کارمندان سفارت این کشور در لیبی را تایید کرده است. وی گفته آنها «توسط بمب‌های آمریکایی کشته شده‌اند» اما اضافه کرده که صربستان «به آمریکا به عنوان یک دوست و شریک و نه به عنوان یک دشمن نیاز دارد.»


وزیر امور خارجه صربستان هم گفته، این کشور از ایالات متحده بابت مرگ دیپلمات‌هایش توضیح خواهد خواست.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته