دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1394 - 10:15

اسنودن: برای محاکمه‌ای عادلانه به آمریکا برمی‌گردم

ادوارد اسنودن اعلام کرد در صورتی که دادگاهی عادلانه برای رسیدی به اتهامات وی در آمریکا برگزار شود، وی حاضر است به کشورش برگردد.
کد خبر : 68623

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از گاردین، ادوارد اسنودن به حامیان خود گفته اگر دولت آمریکا بتواند برگزاری محاکمه‌ای عادلانه برای وی را تضمین کند، مایل به بازگشت به این کشور خواهد بود.


پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که از ژوئن 2013 (تیر 1392) در روسیه اقامت دارد، گفته اگر در نزد یک هیئت منصفه آمریکایی حاضر شود، از تصمیم خود مبنی بر افشای هزاران سند محرمانه اطلاعاتی بر اساس منافع عمومی دفاع خواهد کرد.


اسنودن در کنفرانسی با موضوع طرفداری از آزادی فردی گفت: «من به دولت (آمریکا) گفته‌ام که اگر آنها یک محاکمه عادلانه را برای من تضمین کنند به نحوی که بتوانم از چرایی اقداماتم در راستای منافع عمومی دفاع کنم و به یک هیئت منصفه اجازه تصمیم‌گیری در این باره داده شود، به آمریکا باز خواهم گشت.»


اسنودن که از طریق نرم افزار گوگل هنگ آوت، برای شرکت‌کنندگان در کنفرانس نیوهمپشایر لیبرتی سخنرانی می‌کرد، بر اساس قانون جاسوسی آمریکا با اتهاماتی مواجه است که احتمالا وی را با مجازات 30 سال زندان مواجه خواهد کرد.


اسنودن در می 2013 (اردیبهشت 1392) پس از ترک محل کارش در مرکز آژانس امنیت ملی آمریکا در هاوایی به هنگ کنگ گریخت. وی یک ماه بعد، هزاران سند اطلاعاتی محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا را فاش کرد و سپس به روسیه سفر کرد. دولت روسیه به وی پناهندگی اعطا کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته