دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1394 - 16:53
بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی؛

گردوغبار، از فردا مهمان جنوب غرب ایران

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور دوشنبه و سه شنبه سامانه فعال بعدی سبب وزش باد شدید جنوبی (۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت) همراه با گردوخاک غلیظ در روی شبه جزیره عربستان، عراق و غرب و جنوب غرب ایران می‌شود.
کد خبر : 68574

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از سازمان هواشناسی کشور، در این اطلاعیه که امروز (یکشنبه) صادر شد،آمده است: انتظار می‌رود کانون تولید گردوخاک علاوه بر شمال شرق عربستان، به‌تدریج نواحی مرکزی تا شرقی عراق و سپس جنوب استان خوزستان باشد و پیش‌بینی می‌شود که گردوخاک تولید شده تا اواخر دوشنبه نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار دهد.


این اطلاعیه می‌افزاید: پیامد این شرایط کاهش دید و کیفیت هوا در استان‌های غربی، جنوب غربی و سپس مرکزی و تهران خواهد بود.بنابراین توصیه می‌شود در روزهای یاد شده افراد حساس به گردوخاک تمهیدات لازم را برای کاهش پیامدهای آن به‌کارگیرند.


با توجه به وزش باد شدید و کاهش دید، تردد در جاده‌های مناطق غربی کشور در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با احتیاط کامل انجام شود. ضمنا این شرایط می‌تواند اختلال در نشست و برخاست هواپیما شده و سبب تغییر در برنامه پروازی خطوط هوایی مسیر غرب وجنوب غرب شود.


مناطق شمالی خلیج فارس در دوشنبه و سه شنبه مواج و توفانی است و توصیه می‌شود که شناورها تا حد امکان از تردد اجتناب کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب