دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1394 - 09:31
بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با آنا:

فوتبال ایران قائل به منطق نیست/ ذوب‌آهن شانس بیشتری نسبت به تراکتور و سپاهان در آسیا دارد

کارشناس فوتبال ایران گفت: باشگاه‌های ازبکستان هم در چند سال اخیر با جذب بازیکنان روسیه رشد چشمگیری در فوتبال داشتند و می‌توانند حریف جدی برای نمایندگان ایران باشند.
کد خبر : 68545

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد عملکرد تیم‌های ایرانی در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا گفت: «فوتبال ایران قائل به منطق نیست یعنی در بعضی از بازی‌ها تیم‌ها در بهترین حالت نتایج ضعیفی را کسب می‌کنند و در بازی‌های سخت نتایج خوبی را می‌گیرند. نمونه بارز این مساله هم تیم استقلال خوزستان است. این تیم که در فصل قبل جزو تیم‌های کاندیدای سقوط به دسته اول بود در این فصل جز مدعیان قهرمانی به حساب می‌آید.»


وی ادامه داد: «سه تیم ذوب‌آهن، تراکتورسازی و سپاهان هم در این فصل شرایط مساعدی در لیگ برتر نداشتند و فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشتند. اگر بخواهیم روند آنها را در مسابقات لیگ ارزیابی کنیم نباید امید زیادی به این تیم‌ها در جام باشگاه‌های آسیا داشته باشیم اما به دلیل اینکه فوتبال ایران از قبل غیر قابل پیش بینی است و همیشه در بازی‌ها و شرایط سخت نتایج دور از انتظاری کسب شد، در این صورت باید به این سه تیم هم امیدوار باشیم.»


ذوالفقارنسب در رابطه با حریفان تیم‌های ایرانی در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا بیان کرد: «تیم‌های عربی در چند سال اخیر پیشرفت‌های زیادی در فوتبال داشتند. به عنوان مثال تیم الجیش که سال گذشته در مقابل نفت قرار گرفته بود و از این تیم شکست خورد در این فصل در ورزشگاه آزادی با انجام یک بازی بهتر موفق شد با دو گل نفت تهران را شکست دهد. این نشان دهنده پیشرفت تیم‌های عربی است و باشگاه‌های ایران در مقابل این تیم‌های امارات، قطر و عربستان کار سختی دارند. ضمن اینکه باشگاه‌های ازبکستان هم در چند سال اخیر با جذب بازیکنان روسیه رشد چشمگیری در فوتبال داشتند و می‌توانند حریف جدی برای نمایندگان ایران باشند.»


کارشناس فوتبال در مورد این مساله که کدامیک از سه تیم ایران شانس حضور در مراحل پایانی مسابقات را دارند افزود: «از بین سه تیم ایرانی حاضر در جام باشگاه‌های آسیا، ذوب‌آهن شانس بیشتری برای موفقیت در این مسابقات دارد، چون این تیم در مسابقات لیگ برنامه ریزی و شرایط بهتری نسبت به دو تیم دیگر داشته است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته