دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1394 - 15:18
دستیار معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره):

60 هزار نوعروس کمک هزینه جهیزیه دریافت کردند/ 50 هزار نفر در صف انتظار

دستیار معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: از ابتدای سال تا کنون 60هزار نوعروس تحت حمایت این نهاد کمک هزینه جهیزیه دریافت کرده اند.
کد خبر : 68544

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مجید ملکشاهی، با اشاره به حمایت‌های کمیته امداد برای استحکام و تقویت بنیان خانواده افزود: امسال 125میلیارد تومان اعتبار از منابع دولتی، غیردولتی و سایر برای تامین کمک هزینه جهیزیه نوعروسان تحت حمایت این نهاد اختصاص یافته است که از این میزان اعتبار تاکنون 72 درصد آن جذب شده است.


ملکشاهی گفت: کمیته امداد در جهت ترویج و تسهیل سنت حسنه ازدواج و تحکیم و تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی و اجتماعی در بین جوانان در شرف ازدواج و زنان سرپرست خانوار خدمات مختلفی را ارائه کرده است.


وی افزود: سال گذشته 53هزار نفر از دختران، پسران و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش از کمک هزینه ازدواج و جهیزیه برخوردار شدند.


دستیار معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در ارتباط با کمک هزینه جهیزیه به متقاضیان واجد شرایط، تصریح کرد: این کمک هزینه‌ها برای دختران تحت پوشش کمیته امداد در قالب کمک هزینه جهیزیه با سرانه 3 میلیون تومان به صورت بلاعوض، کمک هزینه جهیزیه دختران نیازمند به مبلغ یک میلیون تومان و هدیه ازدواج پسران تحت پوشش از 500 تا 700 هزار تومان است.


ملکشاهی بیان اینکه اعتبارات این نهاد پاسخگوی هزینه ازدواج دختران برای تشکیل خانواده نیست، ادامه داد: هم اکنون 50هزار نوعروس تحت حمایت کمیته امداد پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند که با تامین اعتبارات بیشتر این افراد به تدریج از کمک هزینه ازدواج بهره مند می شوند.


انتهای پیام/

برچسب ها: ازدواج جهیزیه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته