دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1394 - 15:21
رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

واگذاری مسئولیت اجتماعی به سازمان بهزیستی/ ضعف عملکرد وزارت صنعت در واگذاری خودرو معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور از برگزاری همایش نشان مسئولیت اجتماعی خبر داد و گفت: عملکرد وزارت صنعت و معدن در خصوص واگذاری خودروهای معلولان ضعیف بوده است.
کد خبر : 68543

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به استانداردهای مسئولیت اجتماعی اظهار کرد: پس از دو سال مطالعه و بررسی، استانداردهای مسئولیت اجتماعی را تدوین کردیم در حالی که جهان از یک قرن پیش به این موضوع پرداخته است. همچنین با توجه به اینکه شرح وظایف بهزیستی با مسئولیت های اجتماعی نزدیک است با همکاری دستگاه های دولتی و خصوصی مانند قوه قضائیه، وزارت رفاه، وزارت بهداشت، وزارت صنعت و معدن، وزارت کشور، کمیته امداد، محیط زیست، اتاق بازرگانی نسبت به حفظ و ارتقاء برنامه های رفاه و مسئولیت اجتماعی گام برداشتیم.


وی از برگزاری همایش نشان و مسئولیت اجتماعی و یادمان شهید فیاض بخش همزمان با هفته بهزیستی و تامین اجتماعی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: با توجه به همکاری و مشارکت دستگاه ها در حوزه رفاه اجتماعی و موارد ارسالی به دبیرخانه، نشان برتر مسئولیت اجتماعی اعطاء خواهد شد. زیرا قصد داریم مسئولیت اجتماعی را به درستی و به صورت تخصصی در جامعه و در میان دستگاه ها جا بیندازیم بنابراین با کمک اساتید دانشگاه، اندیشمندان، نسبت به احیاء و بومی سازی مسئولیت های اجتماعی اقدام خواهیم کرد.


رئیس سازمان بهزیستی عمده ماموریت سازمان بهزیستی در این همایش را بسترسازی و گسترش فرایندهای ارتقاء سلامت و رفاه اجتماعی از طریق مشارکت سازمان های عمومی و خصوصی اعلام کرد .


محسنی بندپی با اشاره به مناسب سازی معابر شهری برای معلولان نیز گفت: جلسه مناسب سازی در وزارت کشور با حضور دستگاه‌های ذیربط هفته گذشته برگزار شد و دستگاه‌هایی که موظف به فعالیت‌ بودند،گزارش عملکرد خود را در این زمینه اعلام کردند همچنین مقرر شد جلسه آینده در خرداد ماه‌ سال 95 برگزار شود.


وی افزود: کمیته حقوقی، فنی، آموزش و اطلاع رسانی، در این ستاد تشکیل شده است و این کمیته‌ها موظف هستند جلساتی برای مشورت و ارائه مشکلات داشته باشند تا بتوان در مورد حل آن تصمیم گیری کرد همچنین در صورتی که هر یک از دستگاه‌های اجرایی عملکرد مطلوبی نداشته باشد از سوی معاون اول رئیس جمهور و دستگاه‌های ناظر معرفی خواهد شد.


رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه به تحول و رویکرد دولت نسبت به تامین وسایل توانبخشی و همچنین مصوبات هیئت وزیران درمورد تردد معلولین، امیدواریم دستگاه هایی که در این مسیر اقدامات لازم را انجام نمی دهند، به مقامات مسئول دولت معرفی و تذکرات لازم به آنها داده شود.


محسنی بندپی ادامه داد: متاسفانه وزارت صنعت و معدن نیز نسبت به تامین خودروهای مورد نیاز معلولان، عملکرد قابل قبول و خوبی نداشت و همچنین از بین ۳۱ استاندارکشور تنها ۲۹ نفر آنها به صورت مستمر در جلسات حضور داشتند و در قانون قبل فقط شهرداری ها مکلف به همکاری بودند و آن‌طور که انتظار می رفت، کار نشده بود بنابراین در جلسه آینده ستاد مناسب سازی، دستگاه هایی که نسبت به این موضوع کوتاهی کرده‌اند معرفی خواهند شد. البته عملکرد شهرداری تهران نسبت به سایر شهرداری ها بسیار مثبت ارزیابی شده است.


رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: بهزیستی قوی‌ترین و غنی‌ترین دستگاهی است که در رابطه با مسائل اجتماعی کار می‌کند زیرا این سازمان 22 هزار پرسنل کارشناس و متخصص در این زمینه دارد و هیچ دستگاه دولتی در کشور نداریم که به لحاظ نیروی انسانی به اندازه سازمان بهزیستی غنی باشد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته