دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1394 - 14:20

دستگیری سارقان مسلح جنوب پایتخت / سارقان 4/5کیلو طلا در دام پلیس

سارقان حرفه‌ای که اقدام به سرقت کیف طلا از کیف‌برهای خیابان وحدت اسلامی کرده بودند، شامگاه امروز به دام پلیس افتادند. متهمان در تحقیقات اعتراف کردند بعد از سرقت، سوار بر خودرویی محل را ترک می‌کردند.
کد خبر : 68492

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا،ساعت 10 و 40 دقیقه 9 دی ماه امسال، سرقت مسلحانه‌ای در خیابان وحدت اسلامی، جنب پارک وزیری به پلیس اعلام شد. با حضور ماموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت با تهدید چاقو و سلاح گرم‌، ضمن شلیک گلوله و مجروح کردن یکی از طلابرها 5/4 کیلوگرم طلا و جواهر را سرقت کردند.


با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 34 تهران‌، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .


طلابرهای موتورسوار


یکی از طلابرها در تحقیقات به پلیس گفت: ساعت 9:30 دقیقه روز حادثه، درحالی که دو کیف دستی حاوی 4.5 کیلوگرم طلا در دست داشتم به همراه سه کارگر طلافروشی سوار دو موتورسیکلت شدیم، چند کوچه پایینتر از محل کارگاه سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت پالس و هوندا 125 مشکی، به سمتمان حمله کردند. ابتدای کوچه جورابچیان، ناگهان دو دستگاه موتورسیکلت با چهار نفر سرنشین به ما نزدیک شده و با تهدید اسلحه و قمه، ما را تهدید کردند که در صورت توقف نکردن ما را با گلوله خواهند زد. ما به قصد فرار به داخل یک کوچه رفتیم اما کوچه بن بست بود.


در داخل کوچه سارقان با ما درگیر شدند و یک نفر از آنها به طرف من شلیک کرد و من از ناحیه پا مجروح شد. همکارم را از ناحیه سر مورد اصابت ضربات قمه قرار داد که باعث خونریزی شدید وی از ناحیه سر شد، سارقان پس از سرقت دو کیف حاوی 4.5 کیلوگرم طلا از محل متواری شدند .


دستگیری مردان خشن


با توجه به شیوه و شگرد سرقت ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که کارگاه طلافروشی و شکات پرونده به شیوه "زاغ‌زنی" مورد شناسایی قرار گرفته‌اند. به همین دلیل دوربین های مداربسته اطراف محل سرقت مورد بازبینی قرار گرفت، بدین ترتیب متهمان این پرونده که چهار سارق سابقه‌دار بودند،شناسایی شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان سابقه کیفری در زمینه سرقت، زورگیری‌، سرقت خانه‌، شرب خمر و نگهداری مشروبات الکی‌، تخریب اموال و ... دارند.


با شناسایی دقیق چهار متهم، مخفیگاه آنها در محدوده پایگاه نعمت آباد و عبدلآباد مورد شناسایی قرار گرفت اما در تحقیقات نامحسوس پلیسی مشخص شد که هر چهار نفر پس از انجام سرقت‌، از تهران متواری شدند .


تحقیقات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه متهمان در شمال کشور در دستور کار اداره یکم پلیس آگهی تهران بزرگ قرار داشت تا نهایتا کارآگاهان این اداره اطلاع پیدا کردند که هر چهار متهم به تازگی به تهران بازگشته‌اند. با شناسایی مخفیگاه جدید متهمان، در عملیاتی ویژه اعت 6 صبح 2 اسفند امسال، متهمان دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه آنها یک قبضه سلاح کمری و سلاح سرد مورد استفاده در سرقت کشف شد. در زمان دستگیری‌، متهمان ضمن ایجاد درگیری سعی در فرار داشتند که با هوشیاری کارآگاهان و شلیک چندین تیر هوایی‌، هر چهار متهم دستگیر شدند .


اعتراف به سرقت


در تحقیقات اولیه، متهمان همدستِ خود بنام حسین را به عنوان عضو دیگر گروه و فردی که سلاح را برای آنها تهیه کرده، معرفی کردند. بدین ترتیب با شناسایی هویت پنجمین متهم او در منطقه پونک دستگیر شد.


یکی از متهمان در تحقیقات به پلیس گفت: بعد از زاغ‌زنی و سرقت، یکی از هم‌دستانم سوار بر خودرواش چند خیابان پایین تر منتظر ما می ایستاد. ما فورا خودمان را به او می‌رساندیم و موتورها را رها کرده و سوار ماشین می‌شدیم. مادر یک میهمانی، بعد از مصرف مشروبات الکلی تصمیم به انجام سرقت گرفتیم. انگیزه واقعی‌مان از سرقت بزرگ نمایی نزد سایر افراد شروربود. ما با پول‌های سرقتی که حدود 50 میلیون تومان بود لباس و کفش مارک‌دار خریدیم.


سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : تحقیقات از متهمان در مراحل اولیه قرار داشته و هر 5 متهم با صدور قرار قاتونی و جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سرقت طلا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته