دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1394 - 11:29

فتح و حماس به حل واقعی اختلافات نزدیک شدند

دو گروه فلسطینی فتح و حماس روز دوشنبه در قطر قصد دارند به توافقی واقعی برای حل اختلافاتشان دست پیدا کنند.
کد خبر : 68445

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی چین (شینهوا)، یک مقام ارشد فتح روز شنبه گفت، دومین نشست گفت‌وگوها بین رهبران جنبش اسلامی حماس و حزب فتح روز دوشنبه در قطر برگزار خواهد شد.


امل حمد، عضو کمیته مرکزی فتح در غزه به شینهوا گفت، در دومین نشست گفت‌وگوها با رهبران حماس، مکانیسم‌های اجرای پیمان‌ها و تفاهم‌های حل اختلاف بین گروه‌های فلسطینی مورد بحث قرار خواهد گرفت.


وی افزود، در این نشست ادامه مباحث مطرح‌شده در جریان نشست اول که روز 7 فوریه (18 بهمن) در قطر برگزار شد، پیگیری خواهد شد.


حمد گفت: «در طی چند روز گذشته، رهبری فتح بحث‌های فشرده‌ای را در مورد موضوعات مورد گفت‌وگو با رهبران حماس در نشست اول انجام داده است.» وی از بیان جزئیات بیشتر در خصوص تصمیمات اتخاذشده در بین کادر رهبری فتح خودداری کرد.


وی در این حال تاکید کرد که حزب متبوعش متعهد به توافق و تفاهم حل اختلاف قبلی است که در سال 2011 در قاهره و در سال 2012 در دوحه به دست آمده است.


در همین حال، اسماعیل رمضان، یکی از رهبران ارشد حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این دو گروه روز دوشنبه در دوحه یک جدول زمانی مشخص برای اجرای توافق‌ها و تفاهم‌های قبلی را مورد بحث قرار خواهند داد.


وی افزود: «موضوع نشست بعدی همچنین متمرکز بر تضمین‌هایی خواهد بود که هر گروه باید برای پایان دادن به انشقاق داخلی و اجرای موافقتنامه‌ها و تفاهم‌های حل اختلاف باید به آن متعهد شود.»


وی ابراز امیدواری کرد که این بار این دو گروه فلسطینی بتوانند به حل واقعی اختلافاتشان نائل شوند و به انشقاق داخلی پایان دهند.



انتهای پیام/

برچسب ها: حماس فتح قطر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته