دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1394 - 10:39
در جلسه امروز شورای شهر تهران تصویب شد:

83 میلیارد تومان بودجه راهنمایی و رانندگی در سال 95/ شرط چمران برای پرداخت بودجه پلیس راهور

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در بررسی لایحه بودجه سال 95 بودجه پلیس راهور در سال آینده را 83 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سهم شهرداری تهران از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی 250 میلیارد تومان می‌شود که یک ریال آن هم نیز تاکنون پرداخت نشده است.
کد خبر : 68423

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا،در دویست و چهلمین جلسه علنی شورای شهر تهران که با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و چندتن از معاونینش در حال برگزاری است، لایحه بودجه سال 95 شهرداری مورد بررسی قرار گرفت. در دویست و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران 20 تبصره لایحه بودجه سال 95 مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و امروز بیست و یکمین تبصره لایحه بودجه در شورای شهر تهران با نظر اعضای شورا به تصویب رسید.


علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار کرد: بودجه راهنمایی و رانندگی در تبصره 21 لایحه بودجه حدود 83 میلیارد تومان پیش‌بینی شده ولی خواسته دوستان 105 میلیارد تومان بوده است که با توجه به کاهش بودجه 83 میلیارد تومان در نهایت به تصویب رسید.


وی با تأکید بر اینکه باید پلیس راهور تهران بزرگ با شهرداری تعامل داشته باشد، اضافه کرد: حدود پنج میلیون ماشین در شهر تهران تردد می‌کنند که پلیس راهور بانک اطلاعاتی یک و نیم میلیون ماشین را ثبت و در اختیار شهرداری تهران گذاشته است ما در این خصوص از پلیس راهور گله‌مند هستیم.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه پلیس راهور معتقد است ثبت ارائه اطلاعات خودروها به شهرداری تهران مشکل امنیتی دارد، عنوان کرد: در صورتی که پلیس راهور به دریافت عوارض کمک کند تا 20 درصد عوارض وصول شده به راهور پرداخت می‌شود.


در ادامه جلسه مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران روی تبصره 21 لایحه بودجه سال 95 شرط گذاشت تا زمانی بودجه را به پلیس راهور اختصاص دهند که آنها بانک اطلاعاتی خود را در خصوص خودروهای پایتخت در اختیار شهرداری قرار دهند که این شرط با رأی اکثر اعضای شورا به تصویب رسید.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: 250 میلیارد تومان سهم شهرداری از جرائم است که تاکنون یک ریال نیز به شهرداری تهران پرداخت نشده و بر اساس اطلاعات که از سوی پلیس راهور در اختیار معاون حمل ونقل شهرداری تهران قرار گرفته است 300 میلیارد تومان از جریمه‌ها وصول شده است.


دبیر تصریح کرد: حدود 540 میلیارد تومان در سال سهم جریمه‌ها می‌شود که 250 میلیارد آن باید به شهرداری پرداخت شود همچنین مبلغی را دولت به فرماندهی ناجا می‌دهد که فرماندهی سهم راهور را از این میزان پرداخت نمی‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته