دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1394 - 11:54

مصطفی معین: هر رأی آگاهانه گامی در جهت دورکردن خطر افراطی‌گری، جهل و خشونت از کشور است

مصطفی معین، وزیر اسبق علوم، به مناسبت برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر : 68412

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، در این بیانه آمده است: بنا به وظیفه اخلاقی، دینی و ملی و مسئولیت شهروندی و از موضع یک دانشگاهی که افتخارش حضور مستمر در همه عرصه‌های خدمت به مردم، در سطوح عالی مدیریت علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور بوده است خود را موظف می‌دانم در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی نکاتی را با ملت عزیز ایران و مردم شریف شیراز و استان فارس در میان بگذارم.


وی در این بیانه تاکید کرده است: امروز انتخابات شناخته شده‌ترین و موثرترین زمینه تحقق مشارکت سیاسی و بزرگترین میدان اعمال حقوق شهروندی اعم از حق انتخاب شدن و حق انتخاب کردن است. برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و موازین اساسی جمهوری اسلامی یعنی آزادی، عدالت و حاکمیت مردم بر سرنوشت و برای پیشبرد اصلاحات به عنوان یک راهبرد به سوی آینده‌ای بهتر باید به انتخابات به عنوان فرصتی مهم و تاثیرگذار در سرنوشت کشور توجه داشت.


این داوطلب نمایندگی ردصلاحیت‌شده درباره علت ثبت‌نام خود در دهمین دوره انتخابات مجلس نوشت: من نیز چنانکه پیشتر گفته‌ام بر پایه درک همین ضرورت‌ها و ادای دین به مردم و تلاش برای برداشتن گامی هرچند کوچک در راه پیشبرد دموکراسی، تقویت قانونمداری، پیشرفت و توسعه علمی و اجتماعی، ارتقای امنیت و تامین رفاه در زندگی شرافتمندانه و بدون تبعیض و فقر و بیکاری، رفع افراطی‌گری و خشونت و فساد و آسیب‌های دیگر اجتماعی از طریق ایجاد مجلسی توانمند، اخلاقی، مردمی و پشتیبان دولت، در خواست و دعوت دانشگاهیان، دانشجویان، جوانان، نیروهای فعال سیاسی و مردم شریف شیراز را به جان پذیرفتم.


وزیر علوم دولت اصلاحات در واکنش به ردصلاحیت خود در ادامه این بیانیه تصریح کرد: من برای ورود به عرصه مشارکت موثر و رقابت سالم سیاسی، با آگاهی از همه دشواری‌های این راه، بدون هیچ ملاحظه‌ای نامزد نمایندگی مردم از شهری شدم که افتخار سال‌ها زیستن در آنجا و داشتن مسئولیت نمایندگی شهروندان خوب و مهربانش را در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی داشتم. اگرچه رد صلاحیت از سوی شورای محترم‌نگهبان بار تکلیف را در این راه از دوش من و امثال من برداشت، اما همچنان وظیفه می‌دانم که برای پیمودن راه دشوار مردم سالاری و توسعه همه جانبه کشور، گام های اولیه را ناتمام نگذارم.


معین از همه داوطلبانی که پا در عرصه انتخابات نهادند، چه آنهایی که رد صلاحیت شده‌اند و چه امکان نامزدی پیدا کرده‌اند، همچنین از مردم و جوانانی که به او ابراز محبت داشته‌اند، تشکر کرد و افزود: از همه می‌خواهم که بدون هیچ وقفه و تردیدی راه را با عبور از میدان امکان و واقعیت ادامه دهند. اصلاحات متکی به فرد نیست و راه آن که راه دفاع از اسلام رحمانی و پیشرفت همه‌جانبه ایران است، هیچگاه مسدود نمی شود.


وی تاکید کرد: باید همچنان بر ضرورت حضور جدی و مشارکت آگاهانه و مسئولانه عموم مردم در انتخابات تأکید داشت. هر رأی آگاهانه شهروندان گامی است در جهت دورکردن خطر افراطی‌گری، جهل و خشونت از کشور و نزدیک کردن نهاد مجلس به عقلانیت و اعتدال و تداوم بخشیدن به انتخابات 92 و کمک به دولتی که در جهت خواسته‌های اکثریت ملت تلاش می کند. من به تأسی از بزرگان دلسوز و اندیشمند اصلاحات و همه کسانی که دغدغه منافع و مصالح ملی را دارند از آحاد ملت در سراسر کشور می خواهم که نمایندگان خود را بر پایه معیارهای شایستگی، یعنی برخورداری از دانش تخصصی، اندیشه توسعه گرایی و داشتن نگاه کلان به مسائل در سطوح ملی و منطقه ای، مردمی بودن و داشتن حسن شهرت و تجارب موفق در گذشته از میان نامزدهای موجود انتخاب نمایند و با این اقدام خود افراطی گری و انحصارگری را از صحنه سیاست ملی و قانون گذاری دور نمایند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته