دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1394 - 14:04

وزیر آموزش پرورش: قصه‌گویی روشی ممتاز در انتقال فرهنگ و تمدن است

وزیر آموزش پرورش، با توجه به رسالت تعلیم و تربیت در انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر گفت: قصه‌گویی روشی ممتاز در انتقال فرهنگ و تمدن است.
کد خبر : 68296

به گزارش گروه اجتماعی آنا، علی‌اصغر فانی با توجه به مدارسی که تعداد دانش آموزان قابل‌ توجهی دارد و قطعا نماز در آن مدارس برپا می‌شود، اظهار کرد: اقامه نماز در مدارس از توفیقاتی است که به دست آورده‌ایم و امیدواریم در سال‌های آتی با تقویت و اجرای قدرتمندانه‌ این طرح بتوانیم همه‌ مدارس را در اقامه نماز مجهز کنیم.


وی افزود: اگر دانش‌آموزان اقامه‌ نماز را در سنین پایین و دوره‌ تحصیلی خود فراگرفته و مسئولان مدارس نیز بتوانند نماز را جزو رفتارهای تربیتی آن‌ها قرار دهند، آنگاه در سنین بزرگسالی وضعیت بهتری از جامعه را شاهد خواهیم بود.


وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه 650 دارالقرآن در مدارس کشور تأسیس‌شده است، اضافه کرد: مدارس قرآنی و دارالقرآن‌ها به‌صورت هماهنگ اما مجزا به انجام وظایف خود مشغول هستند و این در حالی است که این اقدام می‌تواند در توسعه‌ فرهنگ قرآنی بسیار مؤثر باشد.


فانی با تأکید بر تقویت بنیه علمی معلمان فرهنگی، خاطرنشان کرد: برنامه‌ جامعی در این خصوص نوشته‌شده که بحث تخصصی کردن تدریس قرآن مجید نیز قسمتی از این برنامه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته