دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1394 - 11:00
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با آنا خبر داد

تغییرات گسترده در فروش طرح ترافیک سال 95/ فروش روزانه 8 هزار طرح ترافیک در پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تغییرات گسترده در فروش طرح ترافیک سال 95 خبر داد و گفت: در پایتخت روزانه هشت هزار طرح ترافیک فروخته می‌شود.
کد خبر : 68238

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا درباره سقف فروش طرح ترافیک روزانه در شهر تهران اظهار کرد: در شهر تهران حدود چهار میلیون خودرو تردد می‌کند و تنها از این تعداد 100 هزار خودرو می‌توانند مجوز طرح ترافیک سالانه دریافت کنند.


وی با بیان اینکه از این 100 هزار طرح، 20 هزار مجوز طرح ترافیک برای فروش روزانه کنار گذاشته می‌شود، افزود: اما روزانه فقط هشت هزار طرح به فروش می‌رسد و ارائه مجوزها از این تعداد تجاوز نمی‌کند.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: اگر میزان آلودگی هوای تهران به بیش از 150 ppm برسد به صورت اتوماتیک فروش روزانه طرح ترافیک متوقف می‌شود و اگر کمیته اضطرار هم دستور توقف فروش دهد ما به آن عمل می‌کنیم.


تشکری هاشمی با بیان اینکه فروش روزانه طرح ترافیک بر افزایش آلودگی هوا تاثیر اندکی دارد، عنوان کرد: اما مردم در روزهایی که آلودگی هوا از مرز هشدار می‌گذرد، توقع دارند تا ما فروش طرح را متوقف کنیم.


وی با بیان اینکه در ساختار فروش طرح ترافیک در سال 95 تغییرات جدی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: کسانی که قصد دارند مجوز سالانه بگیرند باید روزهای عبور و مرور خود را انتخاب کنند و هر میزان تعداد روزهای انتخابی آنها بیشتر باشد قیمت پایه فروش افزایش پیدا می‌کند.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: اگر شخصی به میزان متوسط استفاده سال گذشته خود روزهای مد نظرش را انتخاب کند مبلغ مربوط به ثبت‌نامش نیمی از قیمت مصوب سال قبل می‌شود و اگر به اندازه حداکثر سال قبل روز انتخاب شود 12 درصد افزایش قیمت اتفاق می‌افتد.


تشکری هاشمی اضافه کرد: مبالغ طرح ترافیک در سال آینده تعیین و برای سیر مراحل تصویب به فرمانداری رفته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته