دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 اسفند 1394 - 11:07
معاون آموزشی وزارت بهداشت:

ارتقای همزمان آموزش علوم پایه و بالینی، زمینه‌های پاسخگویی به نیازهای جامعه را فراهم می‌کند

معاون آموزشی وزارت بهداشت، بوردهای علوم پایه را نهادهای زیربنایی درگیر در تربیت منابع انسانی خواند که نقش به‌سزایی در تحقق اهداف بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دارند.
کد خبر : 68235

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سومین نشست دبیران هیات‌های ممتحنه، ارزشیابی و برنامه‌ریزی رشته‌های علوم پزشکی، بهداشت و تخصصی با اشاره به اقدامات معاونت آموزشی در طرح تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی گفت: «با توجه به این بسته‌ها ماموریت‌های روشنی احصاء و به مناطق آمایشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور واسپاری گردید.»


لاریجانی گفت: «در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تولیدات علمی در منطقه رتبه اول و در دنیا رتبه زیر بیست را کسب کرده و این موضوع نشان دهنده توان کشور برای کسب مرجعیت علمی در منطقه است.»


او افزود: «با توجه به راه‌اندازی مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی امید داریم این مرکز بتواند تحولات راهبردی آموزش پزشکی را دنبال کند.»


معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: «برای نهادینه کردن بحث تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، محور اصلی جشنواره شهید مطهری سال آینده را این بحث تشکیل می‌دهد.»


لاریجانی خبر داد قرار است آزمون بوردهای تخصصی و فوق تخصصی به صورت غیر متمرکز برگزار گردد و ترجمه برنامه‌های تحصیلی آموزشی را یکی از محورهای مهم بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ذکر کرد و گفت: «امیدواریم با همراهی اعضای محترم هیأت ممتحنه این کار به خوبی در تمامی رشته‌ها سامان یابد.»


معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: «برای تقویت آموزش و پاسخگویی به نیازهای کشور، امسال حدود 1500 عضو هیات علمی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شدند. بحث اصلاح آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی شده و در آیین‌نامه جدید سعی شده است حوزه‌های آموزش، پژوهش و ارائه خدمات با هم دیده شود و از نگاه تک‌بعدی در ارزیابی اعضای هیأت علمی پرهیز شود. همچنین سعی بر این است که اقدامات برجسته اعضای محترم هیأت علمی در همه حوزه‌ها دیده شود و قوانین خاص موجب مغفول ماندن تلاش‌های صورت گرفته نشود.»


لاریجانی گفت: «ارتقای همزمان آموزش علوم پایه و بالینی اثر به‌سزایی در اعتلای پاسخگویی به نیازهای جامعه خواهد داشت و در این راستا و برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی موجود لازم است ترجمان بسته‌های تحول و نوآوری به تفکیک در همه رشته‌های علوم پایه تدوین شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب