دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 بهمن 1393 - 17:04
اولین واکنش حزب‌الله به تجاوز قنیطره

بیانیه حزب‌الله درباره عملیات امروز در سرزمین‌های اشغالی/اخبار تأییدنشده از اسارت یک نظامی/۱۵ نظامی کشته شدند

خبرگزاری آنا: حزب‌الله در بیانیه شماره یک خود اعلام کرد که در ساعت ۱۱:۳۵ صبح امروز (چهارشنبه) به وقت محلی گروه "شهدای قنیطره" خودروهای نظامی دشمن را هدف قرار داد.
کد خبر : 682

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از العالم، شبکه خبری اسکای نیوز عربی با اعلام این خبر تاکید کرد که یک خودروی اسرائیلی مورد اصابت یک موشک ضد تانک در نزدیکی روستای الغجر قرار گرفت و بر اساس تازه‌ترین خبرها حزب‌الله مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفته و آن را پاسخی به حمله قنیطره دانسته است.


صدای انفجارهایی نیز در مزارع شبعا در مرز لبنان با اراضی اشغالی شنیده می‌شود.


در همین حال،‌ منابعی در مصاحبه با النشره اعلام کردند که در عملیات حزب‌الله در مزارع شبعا 17 صهیونیست کشته شده‌اند.


در همین حال،‌ منابع در مصاحبه با شبکه المیادین نیز عنوان داشتند: حزب‌الله دست به عملیات امنیتی گسترده‌ای در داخل اراضی اشغالی زده و خودروهای نظامی اسرائیلی را هدف قرار داده است. این منابع از کشته شدن 15 اسرائیلی در این میان خبر دادند.


خبرنگار اسکای نیوز گزارش داد که پس از شلیک راکت‌هایی از طرف لبنان به خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی، این رژیم نیز نیروها و تجهیزات خود را به مرزها با لبنان فرستاده است.


سایت النشره نیز به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که دستکم 9 سرباز اسرائیلی در هدف قرار گرفتن خودرویشان با یک موشک ضد تانک زخمی شده‌اند.


شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، تعداد نیروهایی که از جبل الشیخ به مزارع شبعا انتقال داده شدند،‌ نشان می‌دهد که رخداد امنیتی خطیری صورت گرفته است.


ارتش لبنان نیز در منطقه المیسات در نزدیکی الغجر در مرزها با اراضی اشغالی مستقر شده و این منطقه را مورد تفتیش قرار می‌دهد.


شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش امکان ربوده شدن یک سرباز اسرائیلی در شبعا را بررسی می‌کند.


منابع عبری زبان همچنین اعلام کردند، پس از این که حرف و حدیث‌هایی درخصوص تلاش حزب‌الله برای ربودن سربازان اسرائیلی مطرح شد،‌ ارتش نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورده است.


روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که حزب‌الله مسmول این عملیات در نزدیکی مرزهای اراضی اشغالی با لبنان است.


هم‌زمان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نخستین واکنش نسبت به این عملیات حزب‌الله تصریح کرد: من به شما پیشنهاد می‌کنم که ما را امتحان نکنید. ارتش آماده است که با قدرت عمل کند.


رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش دادند که دو فرودگاه روش فینا و حیفا به دلیل رخدادها در شمال اراضی اشغالی بسته شده‌اند.


در همین حال شبکه العربیه به نقل از منابع رژیم صهیونیستی به اسارت گرفتن سربازان این رژیم را تکذیب کرد.


شبکه اسکای نیوز نیز از شلیک 13 راکت از اراضی اشغالی به جنوب لبنان خبر داد.


فرودگاه‌ها و مسیرهای اصلی در شمال بسته شد


در پی این اتفاق، ارتش رژیم صهیونیستی منطقه شمال اسرائیل را منطقه بسته نظامی اعلام کرد. همچنین مسیرهای اصلی از کریات شمونه به شمال و غرب فلسطین اشغالی نیز بسته اعلام شد.


از طرف دیگر، رسانه‌های اسرائیلی از بسته شدن دو فرودگاه شهر حیفا و راش‌بینا، خبر دادند.


جلسه فوق‌العاده ستاد مشترک ارتش


شبکه خبری «ال.بی.سی» لبنان گزارش کرد که «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل یک جلسه فوق‌العاده برای بررسی این حادثه تشکیل می‌دهد.


مزارع اشغالی شبعا؛ محل عملیات حزب‌الله علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی



بیانیه شماره یک حزب‌الله/ بر عهده گرفتن مسئولیت عملیات


حزب‌الله با انتشار بیانیه شماره یک، مسئولیت حادثه را بر عهده گرفت و گفت که گروه شهدای القنیطره، وابسته به حزب‌الله، کاروانی نظامی از اشغالگران را در مزارع اشغالی شبعاء هدف قرار داد.


حزب الله در این بیانیه کوتاه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: یک کاوران اسرائیلی متشکل از شماری از خودروهای زرهی با چندین سرنشین از افسران و سربازان صهیونیست، با سلاح موشکی مناسب هدف قرار گرفته شد که به نابودی شماری از خودروها و در پی داشتن تلفاتی در صفوف دشمن منجر شد.


جزئیات حادثه


تلویزیون العربیه نیز در خبری مدعی تلاش حزب‌الله برای به اسارت گرفتن نظامیان صهیونیستی شد. همچنین کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد احتمال دارد یک نظامی صهیونیستی نیز مفقود شده باشد، اما وزارت جنگ رژیم صهیونیستی این موضوع را تکذیب کرد.


به دنبال این اتفاق، المنار به نقل از رسانه های اسرائیلی از اعزام تعداد زیادی از نظامیان صهیونیستی به مزارع شبعا خبر داد.


پایگاه خبری «لبنان دیبایت» نیز گزارش داد، ارتش رژیم صهیونیستی اصابت موشک ضدزرهی به یکی از خودروهای ارتش صهیونیستی در روستای «الغجر» در منطقه جبل دوف در شمال سرزمین‌های اشغالی را تایید کرده است.


تلویزیون المیادین در خبر دیگری اعلام کرد که توپخانه رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «کفرشوبا» واقع در جنوب لبنان را هدف حملات خمپار‌ه‌ای قرار داد. همچنین یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی، از هدف قرار دادن خاک جنوب لبنان با 13 خمپاره سخن گفت. در پی حمله توپخانه‌ای دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان، چند یگان ارتش این کشور در منطقه «المیسات» در نزدیکی منطقه «الغجر» به مسافت اندکی از مرزهای فلسطین اشغالی مستقر شده و عملیات پاکسازی و بازرسی خود را آغاز کردند.


به دنبال این حمله خمپاره‌ای به ساکنان نزدیک مرز لبنان توصیه شده به خاطر بحرانی شدن اوضاع، در خانه‌های خود بمانند.


حداقل 15 تا 17 کشته


شبکه خبری المیادین با پوشش این خبر اعلام کرد که حداقل 15 نظامی صهیونیست کشته شده‌اند و 9 نفر مجروح شده‌اند که حال 5 نفر از آنان وخیم گزارش شده است. برخی منابع غیررسمی از کشته شدن 17 نفر خبر دادند. شبکه العربیه اعلام کرد که یکی از کشته‌های اسرائیلی افسری با درجه سرگرد است.


المیادین افزود: منابع خبری اسرائیلی اتفاق مذکور را اتفاقی دشوار و خطرناک توصیف کردند و گفتند که رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل بلافاصله به بررسی مسئله پرداخت و ساعتی بعد در شهرک الصفد در شمال فلسطین اشغالی حاضر شد.
طبق این گزارش، رسانه‌های اسرائیلی عملیات حزب‌الله را بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین عملیاتی دانستند که اسرائیل از زمان جنگ دوم لبنان با آن روبه‌رو شده است. یک منبع امنیتی لبنانی نیز به المیادین گفت که اسرائیل در پی این حادثه بیش از 15 خمپاره به اطراف منطقه کفرشوبا شلیک کرد و پس از این اقدام، حزب‌الله نیز این اقدام را بی‌پاسخ نگذاشت.


مدارس جنوب لبنان بسته شد


شبکه خبری العربیه مدعی شد که در پی حادثه امروز، مدارس مناطق جنوب لبنان بسته شد. یکشنبه هفته گذشته، رژیم صهیونیستی در حمله موشکی یک کاروان متعلق به حزب‌الله لبنان را هدف قرار داد که باعث شهادت 6 رزمنده این حزب و یک فرمانده ایرانی شد. بعد از آن بود که حزب‌الله اعلام کرد به این اقدام صهیونیست‌ها پاسخ خواهد داد.


به گزارش آنا، یکشنبه هفته گذشته، رژیم صهیونیستی در حمله موشکی یک کاروان متعلق به حزب‌الله لبنان را هدف قرار داد که باعث شهادت 6 رزمنده این حزب و یک فرمانده ایرانی شد. بعد از آن بود که حزب‌الله اعلام کرد به این اقدام صهیونیست‌ها پاسخ خواهد داد.


خبرگزاری لبنان از اسارت یک نظامی صهیونیست خبر داد


خبرگزاری رسمی لبنان از اسارت یک نظامی صهیونیست‌ در جریان حمله راکتی حزب الله لبنان به کاروان خودروهای زرهی دشمن صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.


برخی دیگر از رسانه‌های لبنانی از جمله وبگاه خبری 14 مارس و روزنامه الجمهوریه از به اسارت گرفتن یک نظامی صهیونیست خبر داده‌اند ولی خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات اسرائیلی این خبر را نفی کرد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب