دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1393 - 11:59

دور جدید مذاکرات صلح لیبی فردا در مراکش آغاز می‌شود

پارلمان لیبی موافقت خود با مشارکت دولت قانونی این کشور در مذاکره طرف‌های درگیر در لیبی که قرار است پنج‌شنبه در مراکش برگزار شود را اعلام کرد.
کد خبر : 6815

به‌ گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «جون آفریکا»، مذاکرات صلح لیبی که از مدت‌ها پیش به دلیل اختلاف میان نمایندگان مخالف پارلمان‌ بر سر مشارکت دولت قانونی لیبی متوقف شده بود، فردا پنج‌شنبه در مراکش از سر گرفته خواهد شد.


براساس این گزارش، «صلاح مخزوم» معاون رئیس کنفرانس ملی صلح لیبی روز دوشنبه گفته بود: مذاکرات صلح لیبی قرار است با حضور «برناردینو لیون» فرستاده سازمان ملل متحد به گفت‌وگوهای صلح برگزار شود.


وی با بیان اینکه پارلمان لیبی از روند گفت‌وگوی ملی برای حل بحران این کشور حمایت می‌کند، از طرف‌های درگیر در کشور خواست تا در این گفت‌وگوها مشارکت کنند.


قرار بود مذاکرات مذکور روز پنج‌شنبه گذشته برگزار شود ولی به دلیل تصمیم پارلمان «طبرق» و به درخواست مجامع بین‌المللی که خواستار تاخیر در آن شده‌ بودند، به زمان دیگری موکول شد. پارلمان لیبی در نهایت روز دوشنبه تصمیم گرفت تا این نشست را با حضور فرستاده سازمان ملل متحد و طرف‌های درگیر در مراکش برگزار کند.


نمایندگان پارلمان 11 فوریه برای نخستین‌بار پس از آغاز مذاکرات ملی در اواخر سپتامبر 2014، در جنوب لیبی مذاکرات غیر مستقیمی با نظارت فرستاده سازمان ملل برگزار کردند. در این مذاکرات نماینده سازمان ملل با طرف‌های درگیر بر سر تشکیل دولت وحدت ملی به رایزنی پرداخت.


از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» در سال 2011، گروه‌های مسلح مختلف بارها در شهرهای مهم لیبی از جمله «طرابلس» و «بنغازی» با یکدیگر درگیر شده‌اند. این درگیری‌ در ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده است. خشونت میان گروه‌های مختلف و خلاء دولت و ارتش مقتدر در لیبی زمینه را برای فعالیت گروه تروریستی داعش در این کشور فراهم کرده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: مراکش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته