دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1394 - 13:13

ترقی: برخورد مردم با انتخابات به حالت عقلانی ارتقا پیدا کرده است/ رقابت جدی در فضای مجازی و زیر پوست شهرها دیده می‌شود

یک عضو حزب مؤتلفه گفت: به ظاهر شاید آن شور خاصی که در انتخابات گذشته بود، دیده نشود اما براساس آنچه در زیرپوست شهرها و حتی در فضای مجازی مشاهده می‌شود، می‌توان گفت که یک رقابت بسیار گسترده شکل گرفته است.
کد خبر : 68113

حمیدرضا ترقی عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره ضرورت شرکت در انتخابات اظهار کرد: مردم با توجه به اینکه انتخابات نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت‌شان دارد خصوصا نمایندگان مجلس که انتخابشان تاثیر مستقیمی در وضع شهرها و پیگیری مطالبات مردم دارد و همچنین نقشی که مجلس خبرگان در آینده کشور دارد در مجموع پی به اهمیت این انتخابات بردند و معتقد هستند که نقش انتخابات پرشور در انقلاب اسلامی بسیار بالاست و باید برای تداوم انقلاب حضور جدی‌تری در انتخابات داشته باشند.


وی ادامه داد: البته میزان مشارکت مردم تا الان بر‌ اساس نظرسنجی‌ها به‌ طور میانگین بین 60 تا 65 درصد است که می‌توان گفت نوسان دارد. به نظر می‌رسد تقریبا یک رکورد مناسب و مطلوبی نسبت به انتخابات گذشته وجود داشته باشه و فکر می‌کنیم که اگر تبلیغات انتخاباتی اوج بگیرد، در طی این چند روز حماسه دیگری در کشور ما ایجاد می‌شود.


این فعال سیاسی درباره رقابتی بودن انتخابات افزود: خوشبختانه در شهرها، به‌ویژه شهرهای بزرگ، رقابت جدی مشاهده می‌شود.


ترقی ادامه داد: درباره دلیل این جدی بودن رقابت‌ها هم می‌توان به نقش شبکه‌های مجازی در انتخابات اشاره کرد که باعث افزایش رقابت‌ها می‌شود. همچنین برخورد مردم با موقوله انتخابات از حالت احساسی به حالت عقلانی ارتقا پیدا کرده است.


عضو حزب مؤتلفه اسلامی همچنین درباره تبلیغات انتخاباتی کاندیداها تصریح کرد: مردم نیاز دارند که نامزدهای توانمند خودشان را اثبات کنند و توانایی خود را در تحقق مطالبات مردم، تبیین کنند.


ترقی ادامه داد: احزاب و گروه‌ها برنامه کاری خودشان را در ارتباط با نامزدها برای مجلس باید ارائه بدهند و در همین راستا طبیعتا پرداختن به نقاط ضعف دیگران یا تخریب دیگر نامزدها خارج از آن اصول و رقابت صحیح سیاسی است. طبیعتا نامزدها باید با پرهیز از تخریب دیگران سعی کنند که مردم را به سمت انتخاب شایستگان و افراد اصلح هدایت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته