دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برترین‌های هفته ایمنی ریلی معرفی شدند

همزمان با آخرین روز از هفته ایمنی طی مراسمی و با حضور مسئولان شرکت راه‌آهن و حوزه ریلی کشور، برترین‌های هفته ایمنی ریلی معرفی شدند.
کد خبر : 68097

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ادارات کل راه‌آهن اراک، شمال و آذربایجان به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم در حوزه ایمنی معرفی شدند و در مراسم هفته ایمنی ریلی از مدیران کل این نواحی در حضور مدیرعامل شرکت راه‌آهن تقدیر شد.


هرچند مدل دقیقی برای شناسایی نواحی و مناطق ایمن در راه‌آهن وجود ندارد اما بر اساس اظهارات پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن این حرکت از امسال آغاز شد تا در سال‌های آینده با تکمیل و نقدهای وارد به این سیستم نحوه رتبه‌بندی به صورت جامع‌تر و دقیق‌تر انجام شود.


معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح اینکه چرا مدل جامعی برای شناسایی نواحی ایمن راه‌آهن وجود ندارد، گفت: متاسفانه هنوز به مدل درستی دست نیافته‌ایم که در ایمنی حمل و نقل ریلی جامع‌نگر باشد و همه ابعاد را مد نظر قرار دهد. برای نمونه برخی نواحی راه‌آهن آبستن سانحه هستند و برخی دیگر خیر و ما هنوز مدل جامعی برای تفکیک محاسبات این دو از هم نداریم؛ اما گام اول را برداشته شد و نواحی اول، دوم و سوم را از نظر ایمنی تعیین کردیم تا سپس این نگاه و رتبه‌بندی را دقیق‌تر و علمی‌تر کنیم.


همچنین در هفته ایمنی حمل‌ونقل ریلی از ۶ نفر از کارمندان عملیاتی راه‌آهن شامل لکوموتیوران، مامورین پست بازدید و رئیس قطار که به نوعی در افزایش ایمنی و پیشگیری از سوانح ریلی نقش داشتند، با اهداء لوح تقدیر و تندیس تقدیر شد.


لازم به یادآورری است، روز گذشته ۲۹ بهمن‌ماه،‌ روز بدون حادثه در راه‌آهن نام‌گذاری شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته