دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران: منتظر چینی‌ها برای آغاز تامین منابع مالی نمی‌مانیم

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران گفت: در مذاکرات خود با طرف‌های چینی تاکید شده است که با توجه به اجرای برجام برای آغاز پروژه‌ها و تامین منابع مالی منتظر آنها نخواهیم بود و اگر فعالیت خود را در طرح‌های پالایشی به زودی شروع نکنند راه حل دیگری را انتخاب خواهیم کرد.
کد خبر : 68095

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، حمید شریف رازی در باره طرح توسعه پالایشگاه آبادان که قرار بود از طریق خط اعتباری فاینانس چین تامین مالی شود، افزود: این خط اعتباری ٢,٩ میلیارد دلاری به مرور زمان کاهش پیدا کرده است؛ بر اساس آخرین مذاکرات صورت گرفته این میزان فاینانس هم اکنون برای فاز نخست ١.١ میلیارد دلار برآورد شده است.


وی اظهار کرد: طرح توسعه پالایشگاه آبادان با هدف کاهش تولید نفت کوره پالایشگاه و افزایش کیفیت نفت‌گاز در قالب دو فاز پیش‌بینی شده است.


شریف رازی بیان کرد: مطالعات مهندسی پایه طرح توسعه پالایشگاه آبادان به پایان رسیده و طراحی مهندسی آن ١٨ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با بیان اینکه معمولا روند تامین فاینانس خارجی در طرح‌های پالایشی یک تا دو سال زمان می برد، تاکید کرد: گفت: البته اگر بخواهیم با شرکت دیگری برای فاینانس مذاکره کنیم، زمان و هزینه بیشتری برای ما به همراه دارد؛ ضمن این که هم اکنون شرکت‌هایی از کره جنوبی برای انجام فاینانس در پروژه‌های مشابه، پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته