دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1394 - 11:33
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

آغاز دور دوم ممیزی‌ رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی از اسفند 94

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه اجلاس هفتاد دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز دور دوم ممیزی رشته‌محل‌های این دانشگاه از اسفند خبر داد. این ممیزی‌ها مبتنی بر ظرفیت رشته‌محل‌های سال 95 دانشگاه آزاد اسلامی است.
کد خبر : 68051

دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره نتایج کمیسیون آموزشی و تحصیلات تکمیلی اجلاس هفتاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «هم‌فکری و کمک واحدها، طرح مشکلات در حوزه اجرایی آموزش در واحدها و مشکلات بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها در کمیسیون آموزش بررسی شد و پیشنهادها در اصلاح فرآیندها و آیین‌نامه‌ها اتخاذ می‌شود.»


او به نکات اساسی کمیسیون آموزش اجلاس اشاره کرد و افزود: «جذب هیات علمی و تعهدات هیات علمی در واحدها و استان بررسی شد. واحدها متعهد شدند تا 31 خرداد 95 هیات علمی مورد نیازشان را تامین کنند.»


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد ادامه داد:« حدود 6 هزار نفر به مجموعه هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه می‌شود که با احتساب هیات علمی‌‌های قبلی، رشته‌های دانشگاه کیفی‌سازی خواهند شد.»


حسین‌زاده لطفی درباره ممیزی رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است، تحصیلات تکمیلی بدون اعضای هیات علمی و امکانات آموزشی و پژوهشی امکان‌پذیرنیست؛ بنابراین مرحله دوم ممیزی رشته‌محل‌های دانشگاه از اسفند آغاز می‌شود. در این ممیزی نقاط ضعف شناسایی و هیات علمی‌هایی که در فراخوان جدید پذیرش شدند در این ممیزی لحاظ خواهد شد.»


او افزود: «مرحله دوم ممیزی‌ها مبنی بر تصمیم برای ظرفیت رشته‌محل‌های سال 95 است. با موافقت واحدها اگر در روند ممیزی کمبود یا نقطه ضعفی مشاهده شود باید تا تابستان 95 برطرف شود در غیر این صورت رشته‌محل‌هایشان مورد بازبینی قرار می‌گیرد. این موضوع مخصوصا در پذیرش دانشجو در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری مورد توجه است.»


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی تاکید کرد ممکن است در روند ممیزی‌ها در برخی رشته‌محل‌ها ظرفیتی اعلام نشود و ادامه داد:‌ «ممیزی‌ها با توجه به تعداد اعضای هیات علمی و توانمندی‌های هر واحد صورت می‌گیرد و ظرفیت در رشته‌محل‌ها سال آینده اعلام می‌شود.»


حسین‌زاده لطفی گفت: «اصلاح آیین‌نامه ترم تابستان که سال گذشته اجرا شد، نیز با هم‌فکری و پیشنهادهای واحدها انجام می‌شود. با توجه به اینکه کیفیت تحصیلات تکمیلی برای دانشگاه حساس است، این آیین‌نامه برای این دوره‌ها بازبینی و اصلاح خواهد شد، هم‌چنین برای این مقاطع نام ترم تابستانی به دوره تابستانی تغییر کرده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته