دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1393 - 11:41

نمایندگان دموکرات: بچه‌بازی «نتانیاهو» هیچ نکته تازه‌ای نداشت/ «نتانیاهو» بازی انتخاباتی به راه انداخته بود

گروهی از دموکرات‌های کنگره آمریکا از جمله رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) به انتقاد از سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل پرداختند و گفتند که نتانیاهو تلاش می‌کند به آمریکایی‌ها درس دهد.
کد خبر : 6801

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، گروهی از دموکرات‌ها در انتقاد از سخنان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا گفتند: «نتانیاهو» تلاش می‌کند به آمریکایی‌ها درس دهد که باید چطور رفتار کنند.


«نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا یکی از منتقدان به سخنرانی نتانیاهو بود. وی پس از اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل، لحن وی در مقابل کنگره را «توهین‌آمیز» خواند.


«پلوسی» گفت: «نتانیاهو» طوری از تهدید ایران صحبت کرد و چنان لحن «ترحم‌آمیزی» نسبت به آمریکایی‌ها داشت که وی از میزان ناراحتی، می‌خواست گریه کند.


«جان یارموث» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان نیز اظهارات نتانیاهو را تنفرآمیز، بچه‌گانه و با هدف جلب رأی در انتخابات خواند. وی در این باره گفت: اولا، می‌خواهم به «جان بینر» رئیس مجلس و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بابت نمایش سیاسی بسیار تأثیرگذاری که راه انداختند، تبریک بگویم. الان نخست‌وزیر می‌تواند به خانه و به ستاد انتخاباتی‌اش برود و بگوید که به کنگره و مردم آمریکا درباره چیزهایی که معلوم بود نمی‌دانستند، درس داده است.


وی افزود: فکر می‌کنم سخنرانی «نتانیاهو»، همه آن چیزهایی را که من برای مخالفت با سخنرانی می‌گفتم، ثابت کرد. من از لحن ترحم‌آمیزی که وی استفاده کرد، منزجر شدم، لحنی که نشان داد وی تصور می‌کند هیچ‌کس در کنگره یا کشور، تهدیدی را که ایران مجهز به سلاح هسته‌ای می‌تواند برای کشور، منطقه و جهان داشته باشد، درک نمی‌کند.


«نتانیاهو» در سخنرانی شب گذشته (سه‌شنبه) در کنگره که به دعوت «جان بینر» صورت گرفت، بار دیگر به تکرار اتهامات علیه ایران پرداخت و خواستار جلوگیری از توافق هسته‌ای با ایران شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته