دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1394 - 16:01

رجایی: حاکمیت ملی مبتنی بر رای مردم از اصول جمهوری اسلامی است

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم با حضور در پای صندوق‌های رای می‌توانند در تعیین حاکمیت ملی مشارکت کنند.
کد خبر : 67921

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از ایرنا، غلامعلی رجایی روز چهارشنبه در همایش فراز و فرودهای انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اظهار کرد: حاکمیت ملی مبتنی بر رای و اراده مردم از اصول اساسی نظام جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود.


وی با تبیین نقش مشارکت مردم در اداره کشور، گفت: انقلاب اسلامی به خواست و اراده مردم با رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت و پیروز شد و از این رو امام راحل برای نظر و خواسته مردم اهمیت بسیار زیادی قائل بود.


رجایی تصریح کرد: اکنون نیز مردم با حضور در پای صندوق‌های رای باید بار دیگر نقش و سهم خود را در اداره کشور اثبات کنند و بدانند که در قالب حکومت دیده می‌شوند.


مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد حاکمیت یک دست در کشور، گفت: اعتقاد ما بر این است که کشور به هر دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا نیاز دارد و باید اجازه داد تا هر دو جریان در معرض رای مردم گذاشته شوند.


رجایی با بیان اینکه حاکمیت تابع رای و اراده مردم است، خاطرنشان کرد: باید امکانی فراهم شود تا مردم به هرکس که می‌خواهند رای بدهند.


وی، تقویت احزاب را راهکار برون رفت از تصمیمات سلیقه‌ای در کشور دانست و افزود: باید با بهره‌گیری از تجربیات جهانی در راستای تقویت احزاب گام برداشت تا افراد شایسته و توانمندی وارد مجلس شوند.


رجایی با تاکید بر پرهیز از هرگونه تندروی، اظهار کرد: اعتدال در هر موضوعی راهگشاست و می‌تواند منشا تحولات خوبی در کشور شود.


مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش جوانان در صحنه‌های مهم کشور گفت: باید به نیروی جوان کشور اعتماد کرد و از این ظرفیت ارزشمند در پست‌های مدیریتی بهره گرفت.


رجایی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مردمی‌ترین نظام در عرصه بین‌الملل است و باید قدر انتخابات را دانست و با رای خود سرنوشت کشور را تعیین کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته