دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا: سنگ‌های بی‌ارزش را به قیمت طلا نخرید

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و سنگ‌های قیمتی درباره محاسبه قیمت سنگ‌ و نگین‌های اتمی یا بی‌ارزش پیاده شده بر روی طلا گفت: واحدهای صنفی اجازه فروش سنگ‌های بی‌ارزش استفاده شده بر مصنوعات طلا به قیمت خود طلا را ندارند.
کد خبر : 67861

عباد محمدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه عموما قیمت سنگ‌های قیمتی جدا از طلا محاسبه می‌شوند، افزود: درصورت مشهود بودن سنگ و بالا بودن میزان وزن آن باید قیمت آن با محاسبه وزن دقیق به صورت جداگانه حساب شود.


وی تصریح کرد: در سنگ‌های قیمتی نیز اصولا مقدار طلای به کار رفته در مصنوعات محاسبه و سپس سنگ قیمتی نیز ارزش‌گذاری می‌شود زیرا هر یک قیمت جداگانه خود را دارند.


محمدعلی بیان کرد: درصورتی سنگ‌های فاقد ارزش به صورت قطعات ریز و با وزن کم به کار رفته باشند، در محاسبه قیمت طلا جدا نمی‌شود و هم‌وزن آن فروخته می‌شود که این امر طبیعی است.


رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و سنگ‌های قیمتی تاکید کرد: اما اگر سنگ‌های بی‌ارزش وزن بالایی به نسبت طلای خریداری شده داشته باشند قاعدتا باید تنها وزن طلا برای قیمت‌گذاری لحاظ شود و موارد خلاف آن در صورت وجود شاکی قابل پیگیری است.


انتهای پیام/

برچسب ها: طلا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته