دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1394 - 12:48

نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری با حضور 16 کشور در تهران + تصاویر و ویدئو

نهمین دوره نمایشگاه بین‌الملی گردشگری و صنایع وابسته در ایران از روز گذشته (سه‌شنبه) با حضور نمایندگانی از 16 کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی افتتاح شد.
کد خبر : 67851

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ظهر سه‌شنبه 27 بهمن با نوای موسیقی محلی استان اردبیل آغاز شد. این مراسم در سالن ویژه نمایشگاه که به شکل «خانه ایرانی» طراحی شده، برگزار شد و جمعی از سفرا و کارداران مقیم در ایران، مسئولان و جمعی از فعالان گردشگری کشور در آن حضور داشتند.



موسیقی محلی مراسم افتتاحیه را ودود مؤذن‌زاده، پسر رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی از خطه آذربایجان اجرا کرد.



در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، وزیر گردشگری یونان، نماینده یونسکو در ایران و رئیس آژانس فدرال گردشگری روسیه حضور پیدا کردند.



16 کشور از جمله اسپانیا، ترکیه، ویتنام، ایتالیا، سری‌لانکا، فرانسه، کره جنوبی و جمهوری آذربایجان در این رویداد بین‌المللی در تهران شرکت کرده‌اند. 414 شرکت گردشگری در این دوره از نمایشگاه غرفه دارند که 44 شرکت از کشورهای خارجی هستند.



این ویدئوی کوتاه لحظه‌هایی از اجرای موسیقی سنتی کشور ویتنام در یکی از غرفه‌های این کشور در نهمین نمایشگاه بین‌الملی گردشگری و صنایع وابسته را نشان می دهد.






امسال در نهمین نمایشگاه بین‌الملی گردشگری و صنایع وابسته ایران سالن 38 به استان‌ها و سالن A 38 به صنایع دستی اختصاص پیدا کرده است. در طراحی سالن 38 که سالن «ایران» یا «استان‌ها» نیز نامیده شده، سکوی ویژه‌ای برای برگزاری مراسم آئینی- سنتی و اجرای گروه‌های موسیقی استان‌ها تعبیه شده است که این گروه‌ها طی برنامه‌ریزی مشترک و جدول زمانبندی از پیش تعیین شده در بازه زمانی افتتاحیه تا اختتامیه نمایشگاه به طور مستمر به اجرا خواهند پرداخت.



سالن 35 به جایگاه «خانه‌های تاریخی» که شعار امسال نمایشگاه بین‌المللی گردشگری است، بدل شده است. بخش بین‌الملل در طبقه پایین سالن 40 نمایشگاه بین‌المللی تهران قرار گرفته است و دفاتر خدمات گردشگری در سالن‌های 40 و B 44 غرفه دارند. سالن A 31 و B 31 مختص صنایع وابسته هستند و سالن B 44 به هتلداری و اکوتوریسم و سالن B 41 به گردشگری سلامت اختصاص پیدا کرده است.


همچنین در محوطه اطراف سالن‌ها، غرفه‌هایی به فروش محصولات صنایع دستی و استان‌ها اختصاص یافته و در این فضا محصولاتی مانند ماشین‌آلات مخصوص سفر و جهانگردی و اتاقک‌های کاراوان نیز به نمایش در آمده است.




این نمایشگاه تا روز جمعه 30 بهمن‌ماه ادامه دارد و از ساعت 10 تا 18 می‌توان از آن بازدید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته