دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 بهمن 1394 - 14:50

منابع اسرائیلی: جنگنده‌های روسیه وارد حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی شدند

منابع اسرائیلی مدعی شدند، روسیه در حال پاکسازی مرز اسرائیل و سوریه از وجود شورشیان است.
کد خبر : 67847

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت دبکا فایل، نزدیک به منابع امنیتی و نظامی اسرائیل، در حالی که بحران در مرز جنوبی سوریه و اسرائیل در حال شدت گرفتن است، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم، بامداد چهارشنبه به طور فوری از برلین به سرزمین‌های اشغالی برگشت تا یک فرستاده ویژه به مسکو اعزام کند و از این کشور بخواهد درباره تحرکات اخیر در نزدیکی مرز این رژیم شفاف‌سازی کند.


روز سه‌شنبه، حملات هوایی تشدید‌شده نیروی هوایی روسیه تا شش کیلومتری مرز رژیم اسرائیل امتداد یافت و موجب شد پناهجویان سوری به سمت گذرگاه مرزی قنیطره در مرز با اسرائیل حرکت کنند. منابع دبکا فایل فاش کردند که فرستاده ویژه نتانیاهو به مسکو، دوره گلد، مدیر کل وزارت امور خارجه این رژیم و یکی از مهره‌های مورد اعتماد نتانیاهو است.


هنوز مشخص نیست که گلد در این سفر با کدام یک از مقامات روسی دیدار خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد که دیداری با یکی از تصمیم‌سازان ارشد مسکو در عملیات نظامی این کشور در سوریه انجام شده است.


این حقیقت که نتانیاهو تصمیم گرفته است یک دیپلمات ارشد و نه یک افسر برجسته نظامی یا اطلاعاتی را به مسکو اعزام کند، نشان می‌دهد که نتانیاهو با ارزیابی‌های اطلاعاتی ارتش این رژیم درباره وضع میدانی جنگ سوریه موافق نیست.


نگرانی‌های نخست‌وزیر اسرائیل پس از آن افزایش یافت که نیروی هوایی روسیه روز سه شنبه دامنه حملات خود در جنوب سوریه را از شهر درعا به شهر قنیطره در جولان گسترش داد تا به تلاش‌های بخش هفتم زرهی ارتش سوریه در عقب راندن شورشیان به سمت شرق کمک کند. بنابراین آن‌ها تلاش نخواهند کرد از مرز عبور کنند و در داخل سرزمین‌های اشغالی پناه بگیرند.


منابع نظامی دبکا فایل گزارش دادند که 12 مورد از 15 هدف بمباران‌شده نیروی هوایی روسیه در طول مرز با اسرائیل مواضع جدید شورشیان بوده‌اند که قبلا حتی توسط دولت سوریه هم بمباران نشده بودند. منابع نظامی که جنگ سوریه را رصد می‌کنند سه‌شنبه شب گفتند که شکی نیست که روس‌ها در حال پاکسازی امتداد مرز اسرائیل از وجود شورشیان از طریق عملیاتی هستند که با عملیات‌های آنها در بخش شمالی حلب قابل مقایسه است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب