دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1393 - 11:37

ژنرال آمریکایی: ایران می‌تواند نقش مثبتی در آزادسازی تکریت داشته باشد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) گفت در صورتی‌که عملیات تکریت به شکل‌گیری اختلافات فرقه‌ای منجر نشود، نقش ایران در این عملیات مثبت خواهد بود.
کد خبر : 6780

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) نقش ایران در عملیات آزادسازی تکریت عراق را به صورت مشروط، مثبت خواند.


ژنرال «دمپسی» که در نشست کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: اگر حمایت ایران از نیروهای مردمی در عراق، به بروز اختلافات فرقه‌ای منجر نشود، این حمایت‌ها موضوع مثبتی خواهد بود.


فرمانده ارشد نیروهای نظامی افزود: این موضوع علنی‌ترین نمونه حمایت ایران است، در قالب توپخانه و چیزهای دیگر. رک بگویم، این امر اگر به فرقه‌گرایی منجر نشود، موضوع خاصی نیست.


وی با بیان اینکه دو سوم نیروهای حاضر در عملیات آزادسازی تکریت را نیروهای مردمی تشکیل می‌دهند و یک‌سوم دیگر نیروهای ارتش عراق هستند، افزود: اگر ایران عملکرد قابل قبولی داشته باشند (و تکریت را از داعش پاکسازی کنند)، آن‌وقت این در اصل برای مبارزه علیه داعش، موضوع خوبی است.


«دمپسی» با بیان گزارش‌های منتشر شده درباره حضور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران در تکریت، گفت: عکس‌هایی از وی را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌ام و آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا اکنون در حال بررسی هستند تا مشخص کنند که آیا وی به طور شخصی آنجا است یا نه.


عملیات آزادسازی تکریت از چند روز گذشته با مشارکت نیروهای مردمی آغاز شده است و به سرعت در حال پیشرفت است.


انتهای پیام/

برچسب ها: جنگ با داعش ایران
ارسال نظر
قالیشویی ادیب