دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1394 - 19:12
ضمن افتتاح «ستاد فرزندان 76» مطرح شد؛

نخستین سخنان عارف بعد از ارائه فهرست تهران اصلاحات؛ از تک تک افراد لیست دفاع می کنم/ کارگروه تعامل، برای ائتلاف با حامیان دولت اختیار تام داشت

محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان بعد از ظهر امروز ـ سه شنبه 27 بهمن ـ در حالی که ساعتی پیش از سخنرانی او، فهرست ائتلاف اصلاح طلبان و حامیان دولت برای حوزه انتخابیه تهران منتشر شده بود، در جمع جوانان اصلاح‌طلب و رأی‌اولی‌ها حضور یافت و سخنرانی کرد.
کد خبر : 67739

به گزارش خبرنگار سیاسی آنا، اهم سخنان عارف در این مراسم که یا عنوان «افتتاح ستاد فرزندان 76» برگزار شد، به این شرح است:


ـ راه‌حل مشکلات در درون کشور است و ما باید با همت و تلاشی که در جوانان‌مان نهفته‌ است آنها را به کار بگیریم و بتوانیم راه‌حل مفید و مؤثری را برای حل مشکلات کشور به دست آوریم.


ـ جریان اصلاحات به این راهبرد رسیده که همیشه باید حضور جدی در صحنه داشته باشیم؛ جریان اصلاحات نمی‌تواند کنار بکشد.


ـ نمی‌توانستیم برای لیست به هر حزبی یک سهمیه بدهیم چون 25 حزب در شورای سیاستگذاری عضویت داشتند. شاخص ما برای انتخابات افراد ارزشی بوده است نه حزبی.


ـ من اگر جای وزارت کشور و شورای نگهبان بودم انتخابات را یک هفته زودتر برگزار می‌کردم به خاطر ایام فاطمیه. ما باید در انتخابات، حرمت این ایام را داشته باشیم.


ـ ما 3 سال است در بنیاد امید ایرانیان درخصوص گفتمان اصلاحات بررسی‌های لازم را انجام داده‌ایم. امیدواریم نتیجه این بررسی ها در آینده به سمع و نظر همه جوانان و همه افراد اصلاح‌طلب برسد.


ـ برای اجماع با حامیان دولت کمیته تعامل تشکیل شد و اختیار تام یافت تا با حامیان دولت تعامل کند.


ـ در این کارگروه چهارنفر از اصلاح‌طلبان و چهار نفر از اعتدالیون حضور دارند.


ـ افرادی که در فهرست حضور ندارند تعامل خود را افزایش دهند. زیرا ما نمی‌توانستیم همه افراد 24 حزب را در فهرست خود قرار دهیم.


ـ از 29 نفر عضو فهرست اصلاح‌طلب دفاع می کنم. رأی تهران به نظر ما جریان سیاسی اصلاحات است، خواهش می‌کنم همه افراد از فهرست دفاع کنند.


ـ این لیست ادامه ائتلاف 92 است.


ـ اگر مردم در انتخابات حضور نیابند رقیب ما پیروز میدان می‌شود.


ـ تاکنون ما در خصوص ریاست مجلس با هیچ‌کس صحبت نکردیم و تمام تلاش‌مان این است که افراد اصلاح‌طلب را به مجلس بفرستیم. ریاست مجلس را بعد از انتخابات انتخاب می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب