دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1394 - 19:23

اتهامات یک نامزد مجلس علیه وزارت اطلاعات، برادر رئیس‌جمهوری، حزب اعتدال و توسعه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای در دولت اصلاحات

زاکانی که خود را کمتر در معرض رسانه ها قرار می‌دهد، حالا در آستانه انتخابات، فعال شده است و در نشست‌های خبری متعدد و متوالی، از تلاش های خود در مبارزه با فساد می گوید.
کد خبر : 67738

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، علیرضا زاکانی، نماینده تهران، امروز (سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه) در آستانه انتخابات هفتم اسفند نشست خبری با عنوان «گزارش یک فاجعه» با مسئولیت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در دانشکده خبرگزاری فارس برگزار کرد. در این نشست خبری، او در بیان دغدغه‌هایش در مبارزه با فساد درباره برخی اسناد منتشرشده درباره قراردادهای نامتعارف و کلان هفته‌نامه پنجره که مدیرمسئولی آن را برعهده دارد به خبرنگار آنا اظهار کرد که این وجه قرار بود از سازمان تبلیغات اسلامی برای تولید محتوا برای این سازمان دریافت شود، ولی نه محتوایی تولید شد و نه پولی به هفته‌نامه پنجره ارائه شد.


خبرنگار آنا از زاکانی پرسیده بود: از مدت ها قبل، موضوع کمک 500 میلیونی سازمان تبلیغات به هفته‌نامه پنجره به مدیرمسئولی شما مطرح شده است، در همان زمان شما از جانب رئیس سازمان تبلیغات اعلام کردید این سازمان پیگیر منتشرکنندگان این اسناد شده است و از آنها شکایت خواهد کرد. شما خبری از برگزاری این دادگاه یا صدور حکمی در این زمینه ندارید؟


زاکانی در پاسخ به این سؤال گفت: این قرارداد به درخواست سازمان تبلیغات اسلامی با هفته‌نامه پنجره منعقد شد و بنده نیز به عنوان مدیرمسئول این هفته‌نامه آن را امضا کردم. قرارداد برای تولید محتوا به سفارش سازمان تبلیغات اسلامی بود، ولی نه پولی در این زمینه به هفته‌نامه پنجره داده شد و نه محتوایی تولید شد. از آنچه سازمان تبلیغات از طریق جناب آقای خاموشی (رئیس سازمان) دنبال کرد، هیچ اطلاعی ندارم و نمی‌دانم که با عوامل این موضوع برخورد شده است یا نه.


زاکانی ادامه داد: زمانی منزل بودیم، دو خبرنگار آمدند و گفتند که پیش آقای مرتضوی بودند و مرتضوی به آنها گفته است که من چیزی از زاکانی پیدا کرده‌ام. وقتی که آنها آمدند پنج دقیقه فکر کردم و گفتم که چیزی ندارم که آقای مرتضوی پیدا کرده باشد. دو روز بعد، در مجلس بودم آقای ملاهویزه آمد و گفت پیش آقای جاسبی بودم و گفته است که چیزی از آقای زاکانی پیدا کرده‌ام. باز به فکر همان خبرنگاران که به خانه‌ام آمده بودند، افتادم و گفتم در این 48 ساعت چیزی اتفاق نیفتاده است و من چیزی ندارم.


وی افزود: زمانی که به آقای یونسی وزیر اطلاعات وقت درباره مسئله‌ای مواجه شدم، و از او خواستم که به مجلس توضیح بدهد مدیرکل وزارت اطلاعات، به خانه من آمد و گفت با هم معامله کنیم. شما چرا این‌گونه هستید؟ مجلس ششمی‌ها با ما معامله می‌کردند. حسن‌آقایی در وزارت اطلاعات بود و در آن زمان همسایه ما نیز بود؛ به من گفت که در وزارت اطلاعات می گویند ما از آقای زاکانی چیزی نداریم ولی از رفقایش مسائلی داریم که اگر بخواهد به کارهایش ادامه دهد آنها را رو می‌کنیم. من پاسخ دادم که رفیق‌های من در بهشت زهرا خوابیده‌اند اگر می‌خواهید چیزی از کسانی که در اطراف من هستند و آنها را درست نمی‌شناسم رو کنید، مسئله‌ای ندارد.


زاکانی افزود: زمانی هم که می خواستم از آقای پزشکیان به عنوان وزیر بهداشت سوال کنم، همین‌طور بود. در مورد آقای رحیمی و مرتضوی نیز با من این‌گونه برخورد می کردند. برای اینکه هر کاری انجام دهید باید هزینه‌ای بپردازید ولی خوشبختانه تا حالا من هزینه‌ای نداده‌ام و بلکه روز به روز سربلندتر می‌شوم. روزی در مجلس 290 کپی از همین قرارداد با سازمان تبلیغات بر روی میز نمایندگان گذاشتند و من فقط از هیأت رئیسه خواستم که نام آن فرد را بگویند تا فقط به او بگویم که چرا این کار را کرده است؟ و بهتر است که نگران آخرتش باشد. امیدوارم آنهایی که دچار آلودگی هستند بیخودی بهانه‌جویی نکنند.


زاکانی در زمره نمایندگانی است که کمتر خبرنگاران پارلمانی او را در راهروهای مجلس می‌بینند و کمتر خود را در معرض پاسخگویی به همه رسانه‌ها قرار می دهد. او که مطلقا به شماره‌ تلفن همراهی که خبرنگاران از او در اختیار دارند، پاسخ نمی‌دهد، در یکی دو ماه اخبر، بارها نشست خبری برگزار کرده تا درباره موضوعاتی نظیر پرونده کرسنت که با تأکید شورای‌عالی امنیت ملی نباید رسانه‌ها یا مسئولان به این موضوع در افکار عمومی بپردازند، صحبت کند. او همچنین در این نشست‌ها فرزند آیت‌الله هاشمی و همچنین وزارت نفت دولت حسن روحانی را مورد هدف قرار داد.


زاکانی با اشاره به پرونده کرسنت، مهدی هاشمی را یکی از مقصران اصلی این پرونده می‌داند و در حالی که مهدی هاشمی محاکمه شده و اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت خود است، اتهامات جدیدی به مهدی هاشمی وارد کرد.


این داوطلب نمایندگی مجلس دهم همچنین با انتقاد از وزیر نفت دولت یازدهم گفت: دولت آقای روحانی باید سریعا روند اجرای قرارداد کرسنت را متوقف کند و نگذارد که بیش از این حقوق ملت زایل شود.


زاکانی با وجود ظرح پیشنهاد توقف قرارداد کرسنت در دولت یازدهم، از اینکه در دو دولت محمود احمدی‌نژاد جلوی این قرارداد گرفته نشد، انتقاد نمی‌کند.


حالا زاکانی در نشست خبری تازه خود با عنوان «گزارش یک فاجعه» با ادعای «دفاع از حقوق ملت و کمک به دولت محترم»، به ابعاد اجرایی شدن توافق هسته‌ای با تمرکز بر قراردادهای جدید نفتی پرداخت.


او تأکید کرد: جریانی خاص و مشکوک به جای اینکه به توافق هسته‌ای به عنوان زیرساختی برای برون‌رفت از مشکلات بنگرد، به ابزاری برای تولید ثروت برای خود نگاه می‌کند.


زاکانی در ادامه برادر رئیس‌جمهوری را که دستیار ویژه روحانی است هدف قرار داد و گفت: رییس‌جمهور به جای جست‌وجو کردن فساد در کشور، به برادرش و دفترش و وزارت نفت خود دقت کند.

این نماینده مجلس که پیش از تصویب طرح برجام در مجلس، ریاست کمیسیون موقتی و ویژه بررسی برجام را برعهده داشت، اکنون در ادامه انتقاداتش به برجام و اجرای آن معتقد است «عده‌ای در حال پر کردن جیب خود هستند و با قراردادهای نفتی جدید زیرساخت‌هایی را برای فروش کشور باز کرده‌اند.»


او در ادامه برادر رئیس‌جمهوری را که دستیار ویژه روحانی است هدف قرار داد و گفت: رییس‌جمهور به جای جست‌وجو کردن فساد در کشور، به برادرش و دفترش و وزارت نفت خود دقت کند.


زاکانی مدعی شد سیروس ناصری، دیپلمات سابق و عضو ارشد نخستین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای (دولت اصلاحات)، میدان‌دار قراردادهای اقتصادی بعد از توافق هسته‌ای شده است و هر هفته دوشنبه در نهاد ریاست جمهوری جلساتی را با اعضای هیات‌ دولت برگزار می‌کند. به عقیده او، ناصری به بهانه سرمایه‌گذاری به دنبال فروش اموال کشور است.


وی ادامه داد: همان‌هایی که در قرارداد 598 با ایجاد شرایطی جام زهر را به امام(ره) نوشاندند، همان‌هایی که قبول NPT را با افتخار بیان کردند، همان‌هایی که در دوره اول مذاکرات محور جریانات بودند و در مسیر جریانات همه شرایط کشور را به انجماد کشاندند و در دلالی نفت شریک بودند، امثال آقای سیروس ناصری، هر هفته خودش را به جلسه دوشنبه دولتی‌ها می‌رساند و در این جلسات به دنبال عقیم‌کردن تولید داخلی و وابستگی به خارج هستند.


زاکانی در ادامه با هدف قرار دادن حزب اعتدال و توسعه و با عصبانیت از اینکه قرار است این حزب لیست انتخاباتی ارائه دهد، گفت: اعضای حزب اعتدال و توسعه از ناصر ترقی‌جاه در قرارداد کرسنت پول دریافت کرده‌اند. این حزب می‌خواهد امروز در کشور لیست بدهد و ما احساس خطر می‌کنیم.


وی تاکید کرد: من امروز وظیفه داشتم در حد سرنخ‌ها با ملت ایران صحبت کنم. آقای رئیس‌جمهوری باید به داخل اتکا کند و نه به پورسانت‌بگیران. او برای مبارزه با فساد باید از همراهانش و برادرش شروع کند. فرزندان مسئولان در قراردادهای جدید دخیل هستند و سران قوا باید دقت کنند.


این نماینده مجلس در ادامه ادعاهایی که مطرح کرد و اتهام‌هایی که زد، گفت: دولت می‌تواند حرف‌های من را تکذیب کند ولی ما می‌توانیم اسنادمان را تک‌تک رو کنیم چون ایران اسلامی و انقلاب اسلامی در مسیر خطرناکی قرار گرفته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته