دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1394 - 15:41

رقابت هفتم اسفند بین چند داوطلب نمایندگی مجلس است؟

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات و همچنین سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگوهایی، تعداد نهایی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کردند.
کد خبر : 67710

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: از مجموع بیش از 12 هزار داوطلب مجلس، حدود 6 هزار و‌ 230 نفر تأیید صلاحیت شدند.


سیامک ره‌پیک سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات در گفت‌وگو با بخش خبری شبکه اول سیما گفت: در مدت تبلیغات حتی تا زمان اخذ رای، اگر کسی تخلفی کند که بیانگر آن باشد شخص شرایط احراز را ندارد، آن تخلف بررسی و درباره داوطلب تصمیم‌گیری می‌شود.


وی اضافه کرد: اگر‌ تخلف داوطلب به نحوی باشد که به صلاحیت بررسی شده خدشه وارد شود، امکان بررسی مجدد صلاحیت وجود دارد.


وی افزود: حدود 5 هزار و 200 نفر نیز رد صلاحیت شدند یا صلاحیتشان احراز نشد.


سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات همچنین گفت: حدود 612 نفر نیز انصراف داده‌اند.


همچنین، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور، شمار نامزدهای انتخابات مجلس دهم را 6229 نفر اعلام کرد.


وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: با اتمام فرصت قانونی، شورای نگهبان اسامی ٣٨ نفر دیگر از تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس را در اختیار وزارت کشور قرار داد.


امیری با بیان اینکه در نهایت 51 درصد ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس تأیید صلاحیت شدند، افزود: از مجموع 147 داوطلبی که شورای نگهبان رد صلاحیت کرد، 38 نفر مورد تأیید این شورا و حائز صلاحیت شناخته شدند.


وی افزود: ساعت 24 روز گذشته فرصت قانونی شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان به پایان رسید و این شورا در مجموع 6 هزار و 229 نفر در سراسر کشور را تأیید صلاحیت کرد.


سخنگوی وزارت کشور درباره زمان اعلام نهایی اسامی داوطلبان گفت: اسامی نهایی امروز به فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور اعلام خواهد شد.


وی افزود: فرمانداری‌ها نیز از روز چهارشنبه موظف به اعلام نتیجه به داوطلبان هستند و تبلیغات نیز از روز 29 بهمن آغاز خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته