دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1394 - 15:15

ظریف: مشاوران نظامی ایران از سوریه خارج نمی‌شوند، مگر بشار اسد بخواهد

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با رئیس کمیته روابط خارجی اروپا بیان کرد: ایران آن‌گونه که ادعا می‌شود نیروی نظامی در سوریه ندارد. ما در آنجا مشاور نظامی به دعوت دولت این کشور داریم و این مشاوران نظامی را زمانی خارج می‌کنیم که دولت محلی این اقدام را ضروری بداند.
کد خبر : 67698

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از تسنیم، محمدجواد ظریف، پس از سخنرانی در پارلمان اروپا در نشست خبری مشترک با المار بروک، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا، گفت: «در سوریه حکومت مشروعی وجود دارد که سازمان ملل متحد آن را به مشروعیت شناخته است. آنهایی که در سوریه بدون مجوز یک دولت مشروع عمل می‌کنند، قوانین بین‌الملل را نقض می‌کنند.»


ظریف ادامه داد: «ایران آن‌گونه که ادعا می شود نیروی نظامی در سوریه ندارد. ما در آنجا مشاور نظامی به دعوت دولت این کشور داریم و این مشاوران نظامی را زمانی خارج می‌کنیم که دولت محلی این اقدام را ضروری بداند.»


وزیر خارجه کشورمان افزود: « در سوریه نکته ضروری اجازه برقراری آتش‌بس و گفت‌وگوی سیاسی ببن مردم سوریه است. باید دیکته کردن مفاد گفت‌وگوی سیاسی متوقف شود. سوری‌ها باید تصمیم بگیرند و خارجی‌ها نمی‌توانند بگویند نتیجه مذاکرات چیست.»


وی با بیان اینکه نتایج مذاکرات توسط سوری‌ها در اتاق مذاکره تعیین خواهد شد نه در پایتخت‌های کشورهای منطقه، بویژه ریاض، گفت: «ما برای مردم سوریه تصمیم نخواهیم گرفت، آنها نیز نمی‌توانند برای مردم سوریه تصمیم بگیرند. اما اگر درباره نیروهای نظامی صحبت می‌کنیم باید بمباران یمن نیز متوقف شود که به‌صورت روزانه علیه مردم یمن انجام می‌شود زیرا دیگر اهداف نظامی در آنجا وجود ندارد.»


ظریف تصریح کرد: «غیر نظامی‌ها در یمن کشته می‌شوند و ما باید این فرآیند را هم اکنون متوقف کنیم و به ظلم‌هایی که در یمن صورت می‌گیرد پایان دهیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته