دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1394 - 14:36

پیشروی حیرت‌انگیز کردهای سوریه به سوی مرز ترکیه + نقشه

کردهای سوریه توانستند در ادامه موفقیت‌های خود در عرصه میدانی، به مسیر ارتباطی اعزاز تا مرز ترکیه برسند و این محور را قطع کنند.
کد خبر : 67670

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از کردپرس، کردهای سوریه موفق شدند با رسیدن به شاهراه مواصلاتی اعزاز به ترکیه، این مسیر را قطع کنند تا مهمترین محور پشتیبانی تروریست‌ها و گروه داعش مسدود شود.


این در حالی است که احمد داوداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه، روز گذشته (دوشنبه) تهدید کرده بود که نیروهای مسلح کرد در صورت نزدیک شدن به شهر اعزاز با واکنش شدید آنکارا مواجه خواهند شد.


داود اوغلو پیشتر نیز تهدید کرده بود در صورتی که ترکیه با تهدیدی از سوی نیروهای کرد سوریه مواجه شود، در حمله به مواضع آن‌ها در سوریه تردید نخواهد کرد.



اگر این پیروزی نظامی دوام آورد، کردها موفق شده‌اند، شاهراه تغذیه نیروهای مخالف خود را به ترکیه قطع کنند و در نتیجه باید آن را پیروزی مهمی دانست


ارتش ترکیه از روز شنبه چند مرتبه مواضع یگان‌های نیروهای کرد در منطقه اعزاز را گلوله‌باران کرده است که در این حملات ده‌ها نفر کشته شده‌اند. ترکیه امروز برای سومین روز پیاپی مواضع نیروهای کرد و ارتش سوریه را در مناطق شمالی سوریه زیر آتش توپخانه گرفت.


نیروهای دموکرات کرد سوریه که از حمایت آمریکا برخوردارند، روز یکشنبه موفق شده بودند روستای عین دقنه، ورودی جنوبی شهر اعزاز واقع در حومه شمالی حلب در مرز با ترکیه را در دست بگیرند. با آزادی این روستا مسیر میان اعزاز و شهر تل‌رفعت که مقر اصلی مخالفان مسلح سوریه است، قطع شده بود.


ترکیه از این واهمه دارد که کردها مناطق زیر سلطه داعش و دیگر گروه‌های مخالف سوری را به تصرف خود درآورند و با این اقدام، مناطق تحت کنترل خود در شرق مرزهای سوریه را به شهر کردنشین عفرین در غرب این مرزها متصل کنند و در نتیجه همه مرزهای سوریه با ترکیه را به کنترل بگیرند.


آنکارا پیشروی کردها به سمت غرب سوریه را خط قرمز خود خوانده است.


یگان‌های مدافع خلق کرد تاکنون نقشی کلیدی در مبارزه با داعش و آزادسازی بخشی از مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی ایفا کرده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته