دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1394 - 14:07
در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد

سرخو: عقب‌ماندگی 41 کیلومتری متروی تهران نسبت به برنامه 5 ساله دوم شهرداری

عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طبق برنامه 5 ساله دوم باید سالانه 30 کیلومتر مترو در پایتخت احداث شود،گفت: در حال‌حاضر 41 کیلومتر مترو نسبت به برنامه 5‌ساله دوم عقب هستیم.
کد خبر : 67661

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن سرخو در جریان دویست و سی و نهمین جلسه علنی شورای‌شهر تهران با اشاره به لایحه بودجه سال 95 شهرداری تهران اظهار کرد: بودجه اعم از نقد و غیرنقد به عنوان مصارف و درآمدها دیده می‌شود. طبق برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری تهران باید سالانه 30 کیلومتر مترو به بهره‌برداری برسانیم که تا پایان سال 94 و با احتساب بهره‌برداری 2 کیلومتر متروی مهرآباد باز هم 41 کیلومتر مترو مربوط به سال‌های 93 و 94 از برنامه عقب هستیم.


وی افزود: در خصوص اتوبوسرانی نیز تا پایان سال 94 نیاز به هزار دستگاه اتوبوس معمولی و 300 دستگاه اتوبوس برقی داشته‌ایم که این موضوع هنوز محقق نشده است.


عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران به شهرداری پیشنهاد داد مطالبات 14میلیارد تومانی شهرداری پایتخت از دولت در بخش حمل‌ونقل صرف خطوط 8 و 9 مترو شود.


سرخو عنوان کرد: برای احداث خطوط 8 و 9 مترو باید از مشارکت شرکت‌های خارجی استفاده شود و در مقابل آن دولت به تعهدات فروش نفت عمل کند تا از این طریق بخشی از مطالبات دولت به شهرداری تامین شود و کسری بودجه و عقب‌ماندگی در 2 تا 3 سال آینده برنامه 5 ساله شهرداری جبران شود در غیراین‌صورت مجموعه مدیریت شهری تا پایان برنامه 5 ساله دوم با عقب‌ماندگی 40 تا 50 کیلومتری مترو روبه‌رو خواهد بود.


وی در پایان پیشنهاد داد که در ردیف‌های منابع ردیفی به عنوان تسهیلات اضافه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته