دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1394 - 13:21

آگهی وام برای سرقت طلا

متهم این پرونده با درج آگهی در روزنامه‌ها، به بهانه وام؛ طلا سرقت می‌کرد. احتمال می‌رود، مرد جوان کلاهبرداری‌های دیگری نیز به این شیوه و شگرد انجام داده باشد.
کد خبر : 67637

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، چندی پیش مرد میانسالی به پلیس آگاهی شرق استان تهران رفت و از سرقت طلاهایش به بهانه گرفتن وام شکایت کرد. او به پلیس گفت: بدنبال وام بودم که آگهی در روزنامه توجه‌ام را به خود جلب کرد. طبق آگهی من برای ضمانت باید طلا در اختیار فردی که این وام را برایم تهیه می‌کرد، قرار می دادم و بعد از آن نیز می‌توانستم طلاهایم را پس بگیرم. به آدرس درج شده در روزنامه رفتم، مرد جوانی صاحب شرکت بود، او در ازای 250 گرم طلا، یک چک به من داد و گفت با مراجعه به بانک می توانی چک را وصول کنی. اما زمانی که به بانک مراجعه کردم، به من گفتند که حساب خالی است و چک بلامحل است. به شرکت برگشتم تا موضوع را با مدیر دفتر در میان بگذارم که متوجه شدم، شرکت تخلیه شده است.


با شکایت مرد میانسال، کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری شرق استان تهران وارد عمل شده و در بررسی‌های صورت گرفته موفق شدند مرد جوان را درحالی که سوار بر خودرواش قصد خروج از شهر را داشت دستگیر کنند. متهم جوان در تحقیقات اولیه به سرقت 250 گرم طلا با این شیوه و شگرد اعتراف کرد.


سرهنگ ناظری، فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اعلام این خبر گفت: متهم در تحقیقات تنها به یک مورد کلاهبرداری اعتراف کرده است. اما از آنجایی که متهم این پرونده، از طریق روزنامه مشتری جذب کرده است؛ احتمال می‌رود در سایر استان‌ها و یا شهرهای اطراف به این شیوه دست به کلاهبرداری زده باشد. از کسانی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند خواسته می‌شود برای اعلام شکایت و شناسایی متهم به پلیس آگاهی پاکدشت یا شرق استان تهران مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته