دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 بهمن 1394 - 15:37
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای دامغان، ابرکوه، بهشهر، نی‌ریز، نیشابور، رودهن، سیرجان، بهبهان، تبریز و سما اهواز

ویژه برنامه «جشن گل‌ها» به همت حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و با محوریت حضور فرزندان کارکنان و اعضای هیأت علمی در جلسات فرهنگی در محل تالار خوارزمی این واحد دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 67555

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این مراسم که با حضور کارکنان و فرزندان آنها برگزار شد، برنامه‌های متنوعی از جمله مسابقه شعرخوانی، مسابقه نقاشی با موضوع نماز و شهدا، جشن تکلیف فرزندان، تئا‌تر، مسابقه قرآن و... اجرا شد و از فرزندان ممتاز کارکنان واحد در بخشهای علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی تجلیل به‌عمل آمد.


معاون دانشجویی- فرهنگی واحد دامغان در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: «آیین تجلیل از پرسنل خدوم و فرزندان آنها بصورت مدون و منظم هر سال طی مناسبت‌های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار می‌گردد و امسال نیز این آیین با ولادت حضرت زینب (س) عقیله بنی هاشم تقارن پیدا کرد و جشن تکلیف فرزندان پرسنل به انوار الهی این بانوی بزرگوار اسلام، فروغی ویژه یافت.»


سیدرضا جزءمومنی خاطرنشان کرد:«برگزاری این قبیل برنامه‌ها روحیه نشاط و شادابی را در بین کارکنان و خانواده­های محترمشان افزایش خواهد داد و ایشان را به این باور می‌رساند که سازمان به مسائل معیشتی و خانوادگی و توسعه و تعمیق باورهای فرهنگی کارکنان نیز اهمیت ویژه می‌دهد و بی‌گمان سربلندی کارگزاران دانشگاه، افتخار سازمان را رقم خواهد زد.»


معاون دانشجویی فرهنگی واحد دامغان بسط و تعمیق باورهای فرهنگی در بین فرزندان پرسنل را از اهداف این برنامه فرهنگی دانست و گفت: «در برنامه‌های با رویکرد فرهنگی، سعی می‌شود در قالب برگزاری مراسم‌ها، مسابقات فرهنگی و شعرخوانی در کنار نمایش‌ها و کلیپ‌های معرفت آفرین، آموزه‌های قرآنی و دینی ترویج یابد.»


وی افزود: «نمایش کمدی با عنوان «آقای سیگار»، مسابقه شعر و حدیث، سرود‌های محلی و برنامه‌های شاد کودکانه و مسابقه نقاشی بخشی از برنامه‌های اجرا شده در این جشن بود و پس از آن نیز کارکنان و فرزندان دلبندشان در ضیافت نهار شرکت کردند.»
گفتمان جهاد و مقاومت، مرزهای جغرافیایی ایران را درنوردیده است
با هدف بررسی تحولات میدانی سوریه و عراق، جلسه‌ای با حضور استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه و با حضور یکی از مدافعان حرم در سالن کنفرانس برگزار شد.


دکتر عباس علوی راد رئیس واحد ابرکوه اظهار کرد: «پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ نشان داد که مبانی تئوری و دکترین نظام جمهوری اسلامی فرا ملی و فرامنطقه‌ای است و گفتمان جهاد و مقاومت، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده است.»
در ادامه این جلسه که از سوی اداره فرهنگی اجتماعی واحد برگزار شد: یکی از مدافعان حرم که سابقه حضور چندین ساله در دفاع مقدس را داشت و اخیراً از سوریه به ایران بازگشته بود به تشریح موقعیت سوریه و عراق پرداخت و در ادامه خاطراتی از دوران حضور خود در سوریه و عراق را بیان کرد.
وی گفت: «امروز دفاع از حرم حضرت زینب (س) کاملا اختیاری و بسیار محدود است و اجباری در کار نیست و شهدای امروز مدافع حرم نیز می‌توانستند به بهانه‌های مختلف در این مسیر قدم نگذارند و اما همه بهانه‌ها را پشت سر گذاشتند و رفتند و نام خود را در تاریخ ماندگار کردند و این شهدا روح تازه‌ای به جامعه بخشیدند، همه باید قدر شهدا را بدانیم.»


وی امنیت امروز جامعه اسلامی را مرهون مجاهدتهای شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم دانست و افزود: «درگیری رو در روی ما با وهابیت و یهود در سوریه، درک ما را از عاشورا به یقین تبدیل کرد.»


جشن بزرگداشت میلاد حضرت زینب (س) و تجلیل از برجستگان فرهنگی دانشگاه


جشن میلاد حضرت زینب‌ (س) و تجلیل از برجستگان فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برگزارشد.


رئیس واحد بهشهر در این مراسم که با قرائت دکلمه و شعر از سوی استادان و دانشجویان همراه بود،با تبریک میلاد حضرت زینب (س) به بیان سجایای اخلاقی آن بانوی فداکار و نقش وی درکنار پیام سیدالشهدا (ع) پرداخت.


دکتر اسداله مهرآرا با یادآوری نقش بانوان درهمه عرصه‌های به ویژه در توسعه و تعالی دانشگاه آزاداسلامی تأکیدکرد: «با گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی ایران، نقش زنان درجامعه پرنگ‌تر شده است و برای توسعه دانشگاه آزاد اسلامی نقش حیاطی خواهند داشت.»


وی با بیان گزارش از عملکرد فرهنگی دانشگاه دریک سال گذشته، با اهداء لوح سپاس و جوایز نفیس از نفرات ممتاز و برگزیده مسابقات فرهنگی درسطوح دانشجویی، استادان و کارکنان تجلیل و قدردانی کرد.


از نکات جالب این مراسم، روایت یکی از فرزندان شهدای انقلاب اسلامی به نام محمدمهدی مذعنی دانشجوی مهندسی معماری دانشگاه بود که با قرار گرفتن در پشت تریبون به بیان خاطرات آن شهید گرانقدرپرداخت و فضای معنوی سالن را احساسی کرد.


برگزیدگان ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان واحد نی‌ریز معرفی شدند


به همت حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت کارکنان برگزار و نفرات برگزیده در بخش کتبی معرفی شدند.


در رشته مفاهیم نهج البلاغه، محمود عابدی، سیمین تاج پی خجسته، جواد عدالت جو در رشته زیارت عاشورا و ادعیه زهرا اصالت، اعظم محلاتیان، سعید نوربخش و در رشته ترجمه قرآن کریم مریم مروتی حائز رتبه‌های بر‌تر شدند.


مسابقات سراسری قرآن و عترت واحد نی ریز در بخش شفاهی نیز با حضور استادان، دانشجویان و کارمندان چهارشنبه پنجم اسفند ماه برگزار می‌شود.


ویژه مراسم روز پرستار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور


به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستاری مراسم ویژه ای به همت دانشجویان انجمن علمی پرستاری برگزار و از استادان و مربیان پرستاری تجلیل شد.


دکتر جعفر سعیدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در این مراسم که با حضور مسئولان دانشگاه و با استقبال چشمگیر دانشجویان پرستاری مواجه شد، با حضور در جمع دانشجویان ضمن تبریک روز پرستار و میلاد حضرت زینب کبری (س) از زحمات دست اندرکاران و برگزار کنندگان مراسم تشکر کرد.


در این مراسم از تعداد 20 نفر دانشجویان رشته پرستاری و اعضای انجمن علمی پرستاری با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.


در این مراسم از اولین نشریه علمی دانشجویان پرستاری با حضور مسئولین و دانشجویان رونمایی شد.


در این مراسم علاوه بر تجلیل از استادان ، مربیان و دانشجویان برنامه های متنوعی شامل میان پرده مسابقه فرهنگی و .... برگزار شد.


برگزاری کارگاه ازدواج دانشجویی در واحد رودهن


به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، کارگاهی با عنوان ( همسفر تا بهشت) برای دانشجویان ثبت نام شده ازدواج دانشجویی با حضور بیش از40 زوج برگزار شد.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد رودهن اظهار کرد: «در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای ترویج فرهنگ ازدواج و تسهیل آن و در راستای ضرورت آموزش‌های اخلاقی و مباحث فرهنگی مورد نیاز زوج‌های جوان، این کارگاه با حضور استاد حجت الاسلام برمائی متخصص مشاوره، مسائل خانواده و جوانان برگزار شد.


حجت الاسلام سراج افزود: «خوشبختانه از برنامه ازدواج دانشجویی استقبال خوبی می شود و امیدواریم در آینده نیز شاهد استقبال بیشتری باشیم.»


وی درباره موضوعات طرح شده در کارگاه به مسائل ضرورت هماهنگی فکری و فرهنگی زوجها، توجّه به اصل مهرورزی و عشق به یکدیگر و راهکارهای آن از جمله توجّه به هدیه دادن،احترام متقابل، همدردی،رعایت اصل گذشت و مدارا در زندگی مشترک، ضرورت توجّه زن و مرد به ارزشهای اعتقادی، اخلاقی و معنوی، به ویژه اقتداء به الگوهای بزرگ اسلامی پرداخت.


فراگیری روشهای ارتباط موثر و درک متقابل، توجه به اصل مشورت، چه در تصمیم گیری های کلان زندگی و چه در اختلافات احتمالی که بین زوج ها بوجود می آید و نیز برخی موضوعات لازم دیگر، از موضوعات محوری در این کارگاه بوده اند.


بازدید مدیر فناوری اطلاعات سازمان سما از آموزشکده، مجتمع کارگاهی و مدارس سما اهواز


آرزو شیری مدیر فناوری اطلاعات به همراه علی منشور مسئول تجهیزات کامپیوتری و شهرام محمودی مسئول آمار و اطلاعات سازمان سما که برای بازدید از آموزشکده‌ها و مدارس سما به استان خوزستان سفر کرده بودند از آموزشکده، مجتمع کارگاهی و مدارس سما اهواز بازدید به عمل آوردند و موارد مربوط به حوزه فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار دادند.



جشن روز پرستاری در واحد سیرجان


مراسم جشن باشکوهی با برنامه‌های متنوع با همت گروه پرستاری و بسیج دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در سالن آمفی تئا‌تر دانشکده دکتر باستانی پاریزی برگزار شد.


حمیده پاریز دخت سخنران این جلسه گفت: «در روز عید اهل بیت عصمت و طهارت شادی را به دل ما می‌نشانند واز ویژگی‌های حضرت زینب (س) اسوه بودن آن است که معنای اسوه به این شکل می‌باشدکه در تمام دوران ایشان الگو است و می‌توان از این شخصیت بزرگ الگو گرفت و از دیگر ویژگیهای شخصی حضرت زینب (س) می‌توان فصاحت و بلاغت را عنوان کرد که به معنای شیوا و بجا سخن گفتن است.»


پاریز دخت با تاکید بر صبر و تحمل حضرت بیان کرد: «شجاعت بی‌بی زینب (س) در تاریخ مثال زدنی است.»


مدرس حوزهٔ علمیه نرجسیه سیرجان با تاکید بر برکات دعا گفت «دانشجویان از مراسم دعا استقبال خوبی می‌کنند و این نکته مثبت خوبی است و روایت است دعا مغز عبادت و صلاح انسان مومن است. شب عاشورا زینب برای امام حسین (ع) دعا خواند، دعا اثرش از سرنیزه بیشتر است، دعا نعمت را زیاد می‌کند.»
مدرس حوزهٔ علمیه قم حضرت زینب (س) را نمونه کامل یک زن با حیا و عفت خواند. این مراسم با برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی همراه بود.


قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی در راستای گرامیداشت یاد شهدا و رزمندگان مدافع حرم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سردار مواساتی در مراسم یادواره احسان فتحی چم‌خانی دانشجوی شهید مدافع حرم و قدردانی از کارکنان و دانشجویان جانشین فرماندهی مقدم قرارگاه جنوب کربلا از دکتر محمدرضا یوسفی رئیس واحد بهبهان و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و قدردانی از رزمندگان حاضر در خط مقدم نبرد با عناصر تکفیری در سوریه قدردانی کرد.


رزمنده مدافع حرم شهرستان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برگزار شد، گفت: «امروز به بیانات مقام معظم رهبری نکوداشت یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و برگزاری چنین یادواره‌هایی، کاری است ارزشمند و قابل ستایش و این حرکت‌ها حرکتی است ارزشی در ادامه راه شهدا.


مواساتی همزمانی این برنامه را با سالروز تولد حضرت زینب (ع) حرکتی خوب و ستودنی خواند و از همه دست اندرکاران این برنامه قدردانی کرد.


شهید احسان فتحی چم‌خانی دانشجوی کاردانی رشته تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان بود که در مبارزه با عناصر تکفیری داعش و در راه دفاع از حریم ولایت در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.


ولادت حضرت زینب و روز پرستار در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گرامی داشته شد


به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، ولادت حضرت زینب و روز پرستار گرامی داشته شد.


به گزارش خبرگزاری آنا از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدشهاب الدین حسینی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ آزاد اسلامی استان در این مراسم با اشاره به مقام حضرت زینب گفت: القاب متعددی برای آن حضرت مطرح شده که عقیله بنی هاشم و فهمه غیر مفهمه یکی از آن‌ها است.


رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه­ آزاد اسلامی استان، پرستار بودن را یک ارزش عنوان کرد و افزود: برای یک پرستار همین افتخار بس است که الگویی همچون حضرت زینب دارد که همه چیز را زیبا می‌بیند و می‌فرماید: ما رأیت الا جمیلا.


وی در پایان از فداکاری‌های پرستاران قدردانی کرد و خواستار شد با عزت و عظمت وظیفه پرستاری خود را که جزو بر‌ترین و خداپسندانه‌ترین کارهاست انجام دهند.


مراسم ولادت حضرت زینب و روز پرستار در دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزارشد.


مراسم مشابهی نیز در بیمارستان زکریا دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد و از کارکنان درمانی نمونه این بیمارستان قدردانی وتجلیل شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته