دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طیب‌نیا: کاهش نرخ سود سپرده به ١٨ درصد قابلیت اجرایی دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از بررسی نرخ سود بانکی در جلسه عصر فردای شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: برگزاری این جلسه براساس تعهدی است که بانک مرکزی دو هفته پیش داده بود.
کد خبر : 67510

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست خبری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کرد: دیدگاه بانک مرکزی با توجه به کاهش نرخ تورم این است که نرخ سود سپرده‌ها و تسهیلات کاهش یابد ضمن اینکه نرخ عقود اسلامی و مبادله‌ای نیز تغییر کند.


وی با بیان اینکه نباید به صورت دستوری نرخ سود را کاهش داد، تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ تسهیلات بین بانکی در حال کاهش است، می توان تغییراتی در نرخ سود سپرده ها ایجاد کرد.


نعمت زاده تاکید کرد: بانک مرکزی قول داده است که نرخ سود را به تدریج به نرخ تورم نزدیک کند.


طیب نیا: کاهش نرخ سود سپرده به ١٨ درصد قابلیت اجرایی دارد


همچنین در این نشست وزیر امور اقتصاد و دارایی کشور درباره توافق بانکداران برای کاهش سود سپرده از ٢٠ به ١٨ درصد اظهار کرد: این نرخ قابل اجراست و به طور حتم نرخ سود کاهش خواهد یافت.


علی طیب‌نیا ادامه داد: با توجه به اینکه نرخ سود تسهیلات در بازار بین بانکی از ٢٩.٥ درصد به کمتر از ١٩ درصد رسیده است، نرخ سود سپرده نیز کاهش می یابد.


وی با بیان اینکه نرخ سود اوراق در بازار سرمایه از ٢١ به ١٩ درصد کاهش یافته است و نوخ تورم نیز با کاهش همراه است، افزود: بر این اساس کاهش نرخ سود سپرده نیز در آینده به صورت مستمر خواهد بود.


طیب نیا در رابطه با احتمال کاهش نرخ سود سپرده ها به کمتر از ١٨ درصد تاکید کرد: در این باره شورای پول و اعتبار باید تصمیم گیری کند.










انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته