دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زنگنه: امیدواریم واردات نفت ژاپن از ایران به سطح پیش از تحریم‌ها برسد

وزیر نفت از سفر شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، به تهران در سال ٢٠١٦ خبر داد و گفت: انتظار داریم شرکت‌های ژاپنی خرید نفت خام ایران را حداقل به سطح پیش از تحریم‌ها برسانند.
کد خبر : 67494

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، بیژن زنگنه بعد ازظهرامروز در دیدار با کاتسو یوکی کاوایی، مشاور نخست وزیر ژاپن با اشاره به این که در ایران علاقه‌مندی تاریخی برای داشتن روابط راهبردی با ژاپن وجود دارد، تصریح کرد: تهران و توکیو می‌توانند در بخش نفت این روابط را که از گذشته وجود داشته است، ادامه دهند.


وی با بیان این که با رفع تحریم‌ها روابط دو کشور می‌تواند دوباره با شتاب قابل توجه و رو به رشدی ادامه یابد، اظهار کرد: ایران و ژاپن در شاخه‌های مختلف به ویژه در بخش انرژی می‌توانند روابط راهبردی داشته باشند.


وزیر نفت با یادآوری دوران وزارت خود در دولت‌های هفتم و هشتم و با اشاره به این که پایه‌های روابط راهبردی با ژاپن در بخش تولید نفت در آن مقطع گذاشته شده است، بیان کرد: قرارداد توسعه میدان آزادگان در آن مقطع امضا شد.


وی زمینه همکاری دو کشور را در بخش‌های پالایش نفت، ال ان جی، پتروشیمی، سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌ها از سوی شرکت‌های ژاپنی عنوان کرد و گفت: به اعتقاد من فرصت‌های بزرگی پیش روی شرکت‌های ژاپنی وجود دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته