دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1394 - 16:41
3 خبر؛

گرامیداشت یاد وخاطره دانشجوی شهید در دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی

جلسه باشکوه وداع با شهید ابوذر داودی دانشجوی شهید رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی با حضور هیات رئیسه دانشگاه، استادان، کارکنان ، دانشجویان و خانواده معظم این شهید، کارکنان سپاه مقامت ممسنی و همرزمان این شهید در نمازخانه دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 67483

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئول دفتر فرهنگ ارشاد اسلامی دانشگاه آزاد واحد نورآباد ممسنی به مناسبت شهادت شهید ابوذر داودی گفت: «شهادت یک فوز عظیم و بزرگ است و ملت ما در برابر دشمنان پلید، شهادت را با جان و دل قبول می کنند و هراسی به دل ندارند چون پیروز میدان هستند.»


سید رضا شمس الدینی افزود: «در مورد جنگ رزمندگان در سوریه، جنگ فقط دفاع از حرم زینب و حضرت رقیه نیست بلکه دفاع از حریم گسترده اسلام است و دفاع از حریم اهل بیت و انسانیت است و یقین بدانید که شما برای این کار انتخاب شده اید و راه درستی است.»


وی گفت: «مجاهد بودن و در راه خدا جنگیدن و به مقام عظای شهادت نایل آمدن دارای اجر ویژه ای است و هیچ کس نمی تواند آن را قیمت گذاری کند و یک دریچه و پرتویی برای اولیای خداوند است.»


شمس الدینی خاطرنشان کرد: «شهیدان سعادتمندترین افراد هستند که دین خود را به اسلام ادا کرده اند و به جایگاه شهدای اسلام شتافتند و توصیه ما به دشمنان هرزه این است که بدانند اکنون ملت ما به شهادت خو گرفته است و از هیچ دشمن و قدرتی هراسی به دل ندارند در پایان انصاری از همرزمان شهید داودی درباره نحوه اعزام رزمندگان به سوریه و نهایتا شهادت این شهیدان همرزم خودشان سخنانی بیان کرد.»


دیدار هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی با خانواده معظم شهدا


به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج، دکتر شمس الدینی رئیس واحد نورآباد ممسنی به همراه فرماندار، امام جمعه و جمعی از استادان و مسئولان ادارات شهرستان با حضور در منازل خانواده 3 شهید دانشجو از نزدیک با خانواده‌های آنان دیدار و گفتگو کردند.


دکتر شمس الدینی در این دیدار با تشکر از حضور مسئولان و همراهی برای دیدار با خانواده‌های معظم شهدا درباره جایگاه شهید و فرهنگ شهادت سخنان مبسوطی بیان کرد.


در پایان از طرف دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های شهرستان ممسنی به 3 خانواده شهید با اهداء هدایا و لوح سپاس قدردانی بعمل آمد .


طبع یک انقلاب فداکاری است و لازمه یک انقلاب، شهادت و مهیا بودن برای شهادت است


سردار نوعی اقدم از فرماندهان دفاع مقدس در عرصه کشوری در این محفل معنوی با توجه به جایگاه و مقام شهید و شهادت گفت: «بسیج در تاریخ انقلاب اسلامی به‌عنوان یک مکتب فرهنگی و ارزشی در بین همه ملت ریشه دوانیده و با تأسی از فرهنگ عاشورا این انقلاب را بیمه کرده است . »


وی خاطرنشان کرد: «نیروی بسیج در تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی با داشتن نیروهای با ایمان و فداکار در تمام صحنه های انقلاب نقشی تعیین کننده داشته است.»


نوعی اقدم با تاکید بر ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در فضای دانشگاه و لزوم احترام به خانواده های شهدا گفت: «طبع یک انقلاب فداکاری است و لازمه یک انقلاب، شهادت و مهیا بودن برای شهادت است و وقت آن است ما که وارثان و بازماندگان این شهدای به خون خفته هستیم از پای نشینیم تا فداکاری آنها را به ثمر برسانیم چون شهادت یک هدیه است از جانب خداوند بزرگ برای کسانی که لایق هستند. »


وی افزود: «دانشجویان شاهد و ایثارگر باید الگویی مناسب برای دیگر دانشجویان باشند و همه دانشجویان باید در فراگیری علم نهایت دقت و تلاش خود را بکار گیرند . در ادامه سرهنگ عباسی فرمانده سپاه ممسنی در خصوص اهمیت و جایگاه بسیج و شهید سخنانی بیان کرد.


در پایان هدایا و لوحی از سوی دکتر شمس الدینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ممسنی و مسئولان این واحد به خانواده های شهدا تقدیم شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته