دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1394 - 17:04
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای اهر،کرج، تهران جنوب، شهرکرد، کهنوج، دشستستان، بهبهان، استهبان، ایلخچی و زرند

به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به صورت ابتکاری و برای اولین بار جلسه پرسش و پاسخ به مشکلات و ارائه راهکارهای دانشجویان برادر در امور نظام وظیفه در واحد اهر برگزار شد.
کد خبر : 67481

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این جلسه که سرگرد محمدنژاد معاون اجتماعی نیروی انتظامی اهر و سروان نعمتی معاون وظیفه عمومی شهرستان اهر در یک نشست صمیمی و چهره به چهره با دانشجویان حضور داشتند، مسائل و مشکلات مربوط به امور وظیفه عمومی اعم از (معافیت تحصیلی، معافیت کفالت، معافیت پزشکی و خرید خدمت) با مسئولین مطرح و پاسخ های لازم از سوی دست اندرکاران وظیفه عمومی به دانشجویان انتقال یافت.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر گفت: «علاوه بر تداوم اینگونه جلسات چهره به چهره دانشجویان با ادارات و نهادهای مربوط به دانشجویان، از آمادگی این معاونت در جهت برگزاری جلسات مختلف پرسش و پاسخ در زمینه های گوناگون نیز خبر داد.»


مهندس جدیری عباسی افزود: «دانشجویان می توانند پیشنهادات و راهکارهای خود را در راستای راهبردی کردن برگزاری جلسات متعدد در مربوط این حوزه ارائه کنند تا مسئولان حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی با برنامه ریزی لازم در راستای برگزاری اینگونه نشستها و جلسات تمام تلاش خود را انجام دهند.»


جشن روز پرستار در واحد شهرکرد


به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار مراسم جشنی با حضور بیش از 500 نفر از دانشجویان بویژه دانشجویان پرستاری، مامایی و بهداشت در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه واحد شهرکرد با تبریک ولادت باسعادت زینب کبری (س) و روز پرستار به تمامی دانشجویان به ویژه دانشجویان پرستاری، حضرت زینب (س) را اسوه صبر و ایثار و مقاومت دانست و گفت: «پنجم جمادی‌الاول در تقویم قمری، یادآور ولادت با سعادت بانوی بزرگواری در جهان اسلام حضرت زینب(س) است؛ بانویی که رشادت و صبرش در مصائب حادثه کربلا، آوازه‌ای بلند در تاریخ اسلام دارد.»


دکتر محمد خسروی اظهار کرد: «پرستار فردی است که در زمینه اصول علمی و مهارتهای حرفه‌ای مراقبت، درمان و آموزش بیماران، تحصیل کرده و در آن مهارت داشته باشد. هرچند در گذشته به تمام مراقبین بیماران و ناتوانان پرستار می‌گفتند ولی امروزه پرستار فردی است که دارای تحصیلات دانشگاهی در این زمینه است.»


اکنون تعداد 400 نفر دانشجوی دختر و پسر در رشته پرستاری واحد شهرکرد مشغول به تحصیل هستند. مولودی‌خوانی، اجرای موسیقی سنتی دهکردی و شیرازی از سوی محسن عابدینی خواننده استان، پخش عکس نوشته های روان‌شناسی و اجرای تئاتر از جمله برنامه‌های این جشن باشکوه بود که با استقبال 600 نفری دانشجویان برگزار شد. این برنامه به همت انجمن علمی پرستاری و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه برگزار شد.


کسب رتبه اول تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب


باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد تهران جنوب در سال 1394 در بین 270 باشگاه کشور برای سومین سال متوالی حائز رتبه اول در تأسیس شرکت های دانش بنیان انتخاب و به عنوان باشگاه برتر معرفی و در شانزدهمین اجلاس رؤسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان؛برگزار شده در واحد ساری مورد تشویق قرار گرفت.


دکتر فرانک فیضی ریاست باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب را بر عهده دارند.


بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بخش شفاهی استان البرز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج


بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت مرحله استانی در بخش شفاهی ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان با حضور بیش از 150 نفر شرکت کننده به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.


این مسابقات به تفکیک خواهران و برادران در هفت رشته اذان، قرائت به روش تحقیق و ترتیل، حفظ جزء 30، حفظ 3 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار شد.


از سوی دیگر کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در رشته های قرائت به روش ترتیل، قرائت به روش تحقیق، حفظ جزء30، حفظ 3 جزء متوالی و اذان به رقابت پرداختند.


مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ویژه برادران در مسجد پیامبر اعظم(ص) و ویژه خواهران در سالن شهید مطهری دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.


برگزاری مسابقات قرآن و عترت ویژه کارکنان واحد کهنوج


به همت دفتر فرهنگ اسلامی، همزمان با سراسر کشور مسابقات قرآن و عترت ویژه کارکنان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در بخش کتبی و در 3 رشته مفاهیم نهج البلاغه، ترجمه فارسی قرآن کریم و حفظ وترجمه ادعیه و زیارات با حضور حداکثری کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار شد.


علی اصغر پوربهزادی رئیس واحد کهنوج در بازدید از روند برگزاری مسابقات گفت:« هدف از این مسابقات آشنایی با معارف قرآنی و سیره ائمه اطهار و ایجاد مودت و دوستی میان کارکنان است.»



رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد استهبان برتر شد


در شانزدهمین اجلاس سراسری روسای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی رئیس باشگاه واحد استهبان به عنوان رئیس برگزیده در بین باشگاه های سراسر کشور انتخاب و معرفی شد.


در این مراسم که با حضور دکتر کریم زارع مشاور رئیس دانشگاه و رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در استان، دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران، دکتر کیومرث نیازآذری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران، دکتر صالحی رییس دبیرخانه هیات امنای استان، دکتر فارسی معاون پژوهشی واحد مرکز استان و روسای باشگاه های پژوهشگران و نخبگان واحدهای کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در مجتمع فرهنگی و آموزشی پردیس ناجا برگزار شد با اهدا لوح از منصوره امیریان زاده رئیس باشگاه واحد استهبان به عنوان رئیس برگزیده قدر دانی به عمل آمد.


تیم فوتسال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی فاتح مسابقات جام فجر


تیم فوتسال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی فاتح مسابقات جام فجر ادارات شهر ایلخچی شد .


این مسابقات که با حضور تیم های کلانتری، دادگستری، شبکه بهداشت، شهرداری، تامین اجتماعی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی به مدت یک هفته در مجموعه ورزشی ایلخچی برگزار شد که دو تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی و شبکه بهداشت به دیدار نهایی راه یافتند. در این بازی تیم دانشگاه واحد ایلخچی با نتیجه 15 بر 3 رقیب خود را شکست داد و با اقتدار قهرمان این دوره از مسابقات شد.


این مسابقات به همت تربیت بدنی شهر ایلخچی به مناسب ایام مبارک دهه فجر در این شهر برگزار شد.


دکتر رنجبران سرپرست واحد ایلخچی در اختتامیه این بازی‌ها با گرامیداشت دهه فجر از تلاش همکاران به ویژه بازیکنان برای این موفقیت تشکر کرد.


مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی زرند برگزار شد


این مسابقات همزمان با سراسر کشور و با شرکت سی نفر از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی زرند برگزار شد.


حجت‌الاسلامی عباس امیری مقدم در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: « خوشبختانه برنامه های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی همه طیف ها را در بر گرفته و کارکنان پرتلاش این دانشگاه نیز توانسته اند از موهبت این برنامه ها برخوردار شوند.»


امیری مقدم افزود: « با دوراندیشی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی راهبردهای فرهنگی این دانشگاه ترسیم شده و ما نیز تمامی تلاش خود را در واحدهای این دانشگاه بکار خواهیم بست تا آحاد مردم جامعه از برنامه های فرهنگی تاثیرگذار بزرگترین نهاد فرهنگی آموزشی ایران اسلامی بهره مند شوند.


وی اظهار کرد: « دانشگاه آزاد اسلامی با رویکردی جدید ضمن انجام امور جاری فرهنگی خود در تلاش است تا با برنامه ای جامع ضمن معرفی مفاخر جامعه همه همت و تلاش خود را برای پیشبرد اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بکار خواهد بست. »


این واحد دانشگاهی از حضور و خدمات 60 نفر پرسنل اداری برای تسهیل امور اداری و آموزشی دانشجویان خود بهره می برد.


جشن انقلاب زرند در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد


جشن بزرگ انقلاب اسلامی زرند با حضور بیش از 2500 نفر از شهروندان زرندی به همت و تلاش شهرداری و با شرکت هنرمندانی چون هیلا اکرانی و علی اصحابی در سالن ورزشی شماره 2 دانشگاه آزاد اسلامی زرند برگزار شد.


شهردار زرند گفت: «بدون شک انقلاب اسلامی در جریان انقلاب های فرهنگی جهان پیشگام بوده و مردم در مسیر پیروی از رهبر خود در پیروزی این جریان فرهنگی نقش بی بدیلی ایفا کردند که در تمامی ادوار ماندگار و جاودانه خواهد ماند.»


احمد محمدی افزود: «این جشن در دانشگاه برگزار می‌شود و این حرکت فرهنگی یادآور همه خاطراتی است که دانشگاهیان و دانشجویان در آغاز حرکت انقلابی مردم ایران اسلامی و رشد این جریان همگام با مردم بودند و خود را از بدنه جامعه جدا نساختند.»


شهردار زرند با قدردانی از همکاری‌های بی‌دریغ دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی برای شهرستان یک موهبت است و در تمام صحنه‌ها نقش مثبت خود را تکمیل کرده و امروز برگزاری این اجتماعات باشکوه در زرند بدون در نظر گرفتن توانایی و امکانات بالقوه دانشگاه غیر ممکن بود.»


شهروندان زرندی به منظور حضور در سالن محل برگزاری از سایر فضاهای و محوطه این دانشگاه بازدید کرده که تحسین همگان را برانگیخت.


اجرای طرح اهدای خون، اهدای زندگی در واحد استهبان


به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب و گرامیداشت روز پرستار طرح اهدای خون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان اجرا شد.


در این برنامه که به منظور کمک به نیازمندان و یاری رساندن به بیماران برگزار شد، کارکنان و دانشجویان با اهدای خون در این امر خداپسندانه و انسان دوستانه شرکت کردند.


این طرح و برنامه زیر نظر حوزه معاونت دانشجویی، فرهنگی دانشگاه با همکاری سازمان انتقال خون جمعیت هلال احمر شهرستان استهبان اجرا شد.



معرفی مسؤل جدید بسیج دانشجویی واحد بهبهان


در جلسه شورای فرهنگی واحد بهبهان و با حضور دکتر محمدرضا یوسفی رئیس شورای دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و رئیس واحد بهبهان، اعضای شورا و سروان مهدی کوهستانی مسؤل دفتر بسیج دانشجویی شهرستان، حسین شیرعلی دانشجوی کارشناسی برق به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی واحدبهبهان معرفی و از زحمات مهدی دانایی مسؤل قدیم این حوزه قدردانی شود.


در این جلسه دکتر یوسفی، بسیج را بزرگترین تشکل دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و گفت: «بسیج دانشجویی باید به عنوان بازوی توانمند دانشگاه در حوزه فرهنگی عمل کند و در همه صحنه‌ها حضور فعال داشته باشد.»


رئیس واحد بهبهان جذب حداکثری دانشجویان در بسیج و استفاده از توانمندی دانشجویان در اجرا برنامه های فرهنگی دانشجویی را از اولویتهای بسیج دانشجویی برشمرد.


دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان با پرستاران به مناسبت هفته پرستار


رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری(س) و هفته پرستار با پرستاران بیمارستان شهید گنجی برازجان دیدار و با اهدای گل و شیرینی به آنان تبریک گفت.


دکتر داوود یحیایی در دیدار با پرستاران و پرسنل بیمارستان شهید گنجی برازجان با تاکید برلزوم توجه به قشر زحمتکش پرستار،آنان را نماد صبر و استقامت دانست و گفت:« روز تولد حضرت زینب کبری(س) روز پرستار نامیده شده چراکه وی اسطوره صبر و ایثار و شکیبایی است و پرستاران نیز با الگو قرار دادن آن حضرت صبر و سعه‌ صدر را سرلوحه کار خود قرار داده و با بیماران و همراهان آنان با مهربانی و عطوفت برخورد می‌کنند.»


وی ادامه داد: «شغل پرستاری یکی از مشکل‌ترین مشاغل است و هر کسی توانایی انجام این کار را ندارد چرا که گذشت و فداکاری و ایثار خصوصیاتی است که در همه انسان‌ها وجود ندارد.»


یحیایی افزود:« روز و هفته پرستار تنها بهانه‌ای است که ما بتوانیم از زحمات بی‌دریغ شما سپاسگذاری کنیم و به یاد شما باشیم هرچند که کار شما آنچنان از لحاظ معنوی درجات بالایی دارد که خداوند اجر و پاداش شما را چه در این دنیا و چه در سرای آخرت برای شما محفوظ نگه خواهد داشت.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته