دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1394 - 14:33
وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد

معرفی دستگاه‌های کم‌کار در حوزه جوانان/ پیگیری راه‌اندازی مجلس جوانان

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه دستگاه‌های کم‌کار در حوزه جوانان به زودی معرفی می‌شوند، گفت: قرار نیست جلسه شورای عالی جوانان هر سه ماه یکبار تشکیل شود و امیدواریم در سال آینده یک یا دو جلسه آن را برگزار کنیم و همچنان پیگیر راه‌اندازی مجلس جوانان هستیم.
کد خبر : 67428

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمود گودرزی،‌ وزیر ورزش و جوانان در حاشیه برگزاری شصتمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان با بیان این که قبل از سال آینده لیست دستگاه‌های کم کار در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد، گفت: امروز آخرین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور ملی جوانان در سال جاری برگزار شد. هر چقدر که تعداد جلسات برگزار شده این ستاد افزایش پیدا می‌کند، تعداد دستگاه‌های شرکت کننده در آن نیز بیشتر و دستگاه‌ها به مسائل جوانان حساس‌تر می‌شوند.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر عملکرد ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در زمینه تسهیل افزایش اشتغال جوانان، اظهار داشت: کار این ستاد ایجاد اشتغال نیست بلکه آگاه‌سازی دستگاه‌ها برای تحقق اشتغال جوانان و سایر موضوعات مربوط به این حوزه مانند آسیب‌های اجتماعی است. البته مسائل اشتغال و دیگر موضوعات این بخش به طور عام مربوط به مشکلات اقتصادی کشور است که امیدواریم با تحقق برجام شاهد بهبود وضعیت اقتصادی جوانان نیز باشیم.
وزیر ورزش و جوانان در خصوص آخرین وضعیت تشکیل مجلس جوانان خاطرنشان کرد: این مجلس در گذشته توفیقاتی نداشته است اما در چارچوب قوانین قابل اجراست؛ البته مصوبات مجلس جوانان قابلیت اجرایی دارد و تنها به عنوان تمرینی برای اداره کشور به آن نگریسته می‌شود و ما همچنان پیگیر راه‌اندازی مجلس جوانان هستیم.


وزیر ورزش و جوانان همچنین درباره برگزاری شورای عالی جوانان، گفت: قرار نیست که هر سه ماه یک بار این جلسات تشکیل شود بلکه باید دستور جلسه مناسب برای آن وجود داشته باشد و امیدواریم در سال آینده یک یا دو جلسه آن را برگزار کنیم.
وی در واکنش به این پرسش که چرا جوانان در جلسات ستاد ساماندهی حضور ندارند، اظهار داشت: عموماً افراد با تجربه باید در این ستاد حضور داشته باشند که البته نمایندگان سمن‌ها تلاش‌هایی در حوزه جوانان می‌کنند و نتایج فعالیت‌های صورت گرفته در این جلسه مطرح می‌شود.
گودرزی در ادامه درباره تفکیک حوزه ورزش و جوانان که در جلسه ستاد ملی ساماندهی از سوی استاندار زنجان مطرح شد، گفت: دو دیدگاه در زمینه تفکیک حوزه ورزش از جوانان مطرح بود، شورای عالی جوانان با این کار مخالفت کرد و به اعتقاد اعضای شورای عالی جوانان ادغام دو حوزه ورزش و جوانان براساس قانون انجام شده است و این ادغام باید چند سال تجربه شود تا در زمینه موفق بودن یا نبودن آن به نتیجه رسید.


انتهای پیام/

برچسب ها: محمود گودرزی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته