دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1394 - 13:31

تهدید حدادیان جواب داد؛ سهمیه مداحان در انتخابات دیروز شوراها و امروز مجلس

با انتشار فهرست شورای ائتلاف اصولگرایان در تهران، مشخص شد که ظاهرا توصیه شببه به تهدید حاج سعید جواب داده و این بار رسما یک مداح، در فهرست اصولگرایان در تهران گنجانده شده است.
کد خبر : 67418

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، شهریورماه بود که مجتبی توانگر، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، در نقل قولی از سعید حدادیان گفت که این مداح گفته بود اگر در نهایت آقایان در جبهه اصولگرایی به وحدت نرسند، مداحان لیست جداگانه‌ای خواهند داد.


اما وجود نام سیدعلی قریشی در فهرست شورای ائتلاف اصولگرایان برای حوزه انتخابیه تهران، نشان‌دهنده کارگر شدن تهدید مداح معروف است.


از سال 82 به این سو، اصولگرایان بدهی بسیاری به مداحانی داشته‌اند که مجالس خود را زمینه‌ساز حمایت سیاسی از این جناح کرده‌اند.


در دوره سوم انتخابات شوراها که فهرست آبادگران با محوریت احمدی‌نژاد بسته شد، سه سهم از هیئت محبان فاطمه زهرا‌(س) رزمندگان غرب تهران یا همان هیئت سعید حدادیان در فهرست شورای شهر گنجانده شد که شامل حسن بیادی، پرویز سروری و حبیب کاشانی بود.


این فهرست بعد از آنکه با حضور کمرنگ مردم، فاتح شورای تهران شد، احمدی‌نژاد را به شهرداری رساند و زمینه‌ساز رئیس‌جمهوری او شد.


البته برخی نیروهای دیگر این هیأت نیز بی‌نصیب نماندند؛ به عنوان نمونه، حاج احمد نیک‌بختیان معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 5 شد. او فردی است که در برگزاری مراسم‌ها در مهدیه امام حسن مجتبی(س) با سعید حدادیان همراهی می‌کرد.


این بار اما، بعد از آنکه حاج منصور ارضی اعلام کرد «3000 مداح را در تهران ساماندهی کرده‌ایم تا در انتخابات، تلخکامی برجام را جبران کنند»، اصولگرایان هم در یک بده‌بستان آشکار و به نشانه تشکر، یک سهم اختصاصی از فهرست تهران را به مداحان دادند.


سیدعلی قریشی که نامش در لیست تهران اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم آمده است، مدیرمسئول مؤسسه قدیم‌الاحسان است که از مداحان نزدیک به حاج منصور ارضی محسوب می‌شود.


قریشی در مصاحبه‌ای با سایت دعبل درباره این مؤسسه می‌گوید: مؤسسه قدیم‌الاحسان، مؤسسه فرهنگی و هنری است که به همت و راهنمایی‌های حاج آقا (حاج منصورارضی) راه‌اندازی شد و محور فعالیت‌های اینجا هم بر آموزش مداحی است، یعنی اس و اساس و بنیان موسسه قدیم الاحسان، ضرورت آموزش مداحی است که حاج آقا (حاج منصورارضی)، گروهی از دوستان را تقریبا از سال 84-85 به بعد مأمور کردند برای تحقیق و تفحص در حوزه مؤسسات فرهنگی که در آموزش مداحی کار می‌کنند تا آنها را رصد کنیم، جلساتی بگذاریم، ببینیم چه‌کار کردند و چه‌کار نکردند و چه‌کار می‌کنند؟ که اگر ضرورت ایجاب کرد، مؤسسه قدیم‌الاحسان را راه‌اندازی کنیم، که به این هم رسیدیم. تقریبا از سال 85 به بعد یک گروه کارشناسی از طرف حاج آقا (حاج منصور ارضی) مأمور شدند مقدمات تأسیس مؤسسه را پیگیری کنند. با موافقت ایشان جمعی به‌عنوان هیات مؤسس و هیات مدیره، روند ثبت و کارهای اداری مؤسسه قدیم‌الاحسان را پیگیری کردند. نهایتا در سال 1389، عملا مؤسسه فرهنگی هنری قدیم‌الاحسان ثبت شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته