دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1394 - 12:13

کلاهبرداری از جویندگان کار

پسر جوان با درج آگهی در روزنامه ها، افرادی که جویای کار بودند را به محل قرار می کشاند و در فرصتی مناسب کارت عابر بانک و کیفشان را سرقت می کرد.
کد خبر : 67378

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، 28 آذر امسال مرد جوانی به کلانتری 130 نازی آباد رفت و از کلاهبرداری عجیبی خبر داد، او به افسر پرونده اش گفت: از طریق آگهی در روزنامه مطلع شدم پاساژی در منطقه نازی آباد نگهبان استخدام می کند. با شماره داخل آگهی تماس گرفتم و با پسر 30 ساله ای آشنا شدم. با او قرار گذاشتم و زمانی که به سر قرار رفتم او با استفاده از اعتماد من اقدام به سرقت کارت عابربانک و برداشت تمامی پول داخل حساب به مبلغ دو میلیون و 500 هزار تومان کرد .


به‌دنبال این شکایت رسیدگی به پرونده به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 16 در دستور کار کارآگاهان پایگاه هفتم قرار گرفت.


با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری، کارآگاهان با بررسی پرونده های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که همگی آنها به این شیوه و شگرد و در قالب "استخدام نگهبان جهت کار در یک پاساژ تجاری توسط راننده یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای" مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند .


تعدادی از این شکات پس از مراجعه به پایگاه هفتم پلیس آگاهی عنوان کردند که متهم پرونده به بهانه های مختلف "گرفتن عکس" ، "تهیه تصویر از مدارک شناسایی" و ... آنها را از ماشین پیاده و پس از متواری شدن از محل موجودی حساب های آنها را برداشت کرده است. حتی یکی از مالباختگان نیز در اظهاراتش عنوان کرد که در داخل حساب عابربانک وی مبلغ 22 میلیون و 500 هزار تومان پول موجود بوده که تمامی این پول ، در طی چندین نوبت برداشت شده است .


با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری و اظهارات مالباختگان؛ کارآگاهان پایگاه هفتم اقدام به چهره نگاری تصویر متهم پرونده کرده و نهایتا با بهره گیری از اطلاعات موجود از سوابق مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی یکی از افراد سابقه دار بنام شدند که از سال 88 به اتهام ارتکاب جرایم مختلف "سرقت مقرون به آزار" ، "تحصیل مال نامشروع" و "کلاهبرداری" بارها دستگیر و روانه زندان شده بود .


با توجه به بلامکان بودن متهم ، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی کامل خودرو متهم شده ، تصویر متهم بهمراه مشخصات خودرو پژو 405 نقره ای رنگ در اختیار کلانتری های جنوب و جنوب غرب تهران بویژه کلانتری 130 نازی آباد قرار می گیرد .


در نهایت دوم دی ماه امسال، ماموران کلانتری 130 نازی آباد در حین گشت زنی، خودروی متهم فراری را شناسایی کرده و بدین ترتیب دو سرنشین این خود دستگیر شدند. در بررسی های بعمل آمده ، ضمن شناسایی متهم تحت تعقیب پایگاه هفتم پلیس آگاهی مشخص می شد که سرنشین دوم خودرو جوان جویای کاری است که متهم قصد داشته تا به همین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری از وی کند که بلافاصله آزاد می شود .


سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق و شناسایی تعدادی از مالباختگان ، متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.


انتهای پیام/

برچسب ها: کلاهبرداری متهم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته