دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1394 - 16:15
معاون وزیر بهداشت خبر داد

استقرار 6600 پزشک در مناطق محروم

معاون وزیر بهداشت بر ضرورت اجرایی شدن فازهای استقرار، بهره‌برداری و ارتقای کیفی برنامه تحول بهداشت تأکید کرد و گفت: هم اکنون 6600 پزشک در مناطق محروم مستقر هستند.
کد خبر : 67234

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: برنامه تحول بهداشت در راستای آرمان‌ها و شعارهای انقلاب، امام و رهبری و در جهت فقرزدایی اجرایی شده است. ما این برنامه را از روستاها و حاشیه شهرهای دارای محروم‌ترین اقشار جامعه آغاز کردیم.


وی افزود: 30 درصد جمعیت شهرنشین در دنیا در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند. بر اساس برنامه تحول بهداشت همه شهروندان باید به خدمات نوین سلامت دسترسی پیدا کنند.


سیاری بیان کرد: 2200 پزشک در این طرح به روستاها اعزام شدند و هم‌اکنون درمجموع 6600 پزشک در مناطق محروم مستقر هستند.


معاون بهداشت گفت: 5000 ماما در این برنامه مشغول به کار هستند. در کنار این‌ها با کمک از بخش خصوصی 9 هزار کارشناس بهداشتی شاغل به کار شدند.


وی افزود: در سال 93 بالغ‌ بر هزار و 800 میلیارد تومان در روستاها هزینه طرح تحول بهداشت شد که فقط 57 میلیارد تومان مکمل‌های دارویی به روستاها رفت، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون روستایی در کشور نیست که مکمل دارویی نداشته باشد.


وی ادامه داد: خانه‌های بهداشت تجهیز و نوسازی شدند و باید خانه‌های بهداشت جدید نیز ساخته شوند؛ زیرا نظام مراقبت باید توان پاسخگویی به نیازهای مردم را داشته باشد که این امر بدون راه‌اندازی زیرساخت‌ها و استقرار سیستم میسر نیست.


سیاری اظهار داشت: تاکنون در این برنامه تحولی بالغ‌بر 2 هزار و 873 مرکز و پایگاه جامع سلامت برای 24 میلیون شهروند ایرانی راه‌اندازی و بالغ‌بر 3 هزار و 545 مرکز نیز تعمیر و تجهیز شده است.


معاون بهداشت تصریح کرد: رفع آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهرها از نیازهای مردم است. اعتیاد، طلاق، فقر، بیکاری، ایدز، خشونت باید با کمک همه دستگاه‌ها مورد درمان و پیشگیری قرار گیرد.


وی به پوشش 24 میلیون نفری ایرانیان در طرح تحول بهداشت اشاره کرد و گفت: روستاها، حاشیه‌نشینان و شهرهای زیر 50 هزار نفر هم‌اکنون تحت پوشش کامل برنامه طرح تحول بهداشت در کشور هستند.


وی اضافه کرد: در این طرح بالغ‌بر 573 کارشناس روان به شبکه کشور اضافه شدند که تاکنون اصلاً در برنامه‌های شبکه دیده نشده بودند.


وی بر ارائه خدمات ادغام یافته، مستمر و پیوسته تأکید کرد و گفت: کسانی که دچار بیماری‌های مزمن هستند، با توجه به شیوع روزافزون این بیماری‌ها باید مستمراً تحت نظر باشند تا درمان شوند.


سیاری افزود: متناسب با هر گروه سنی بسته‌های خدمتی لازم ارائه‌شده است و بسته‌های الکترونیک این خدمات نیز در حال آماده‌سازی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته