دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1394 - 15:26

جلیلی: بودجه تا پایان فروردین 95 تصویب می‌شود/ برنامه پنجم تمدید نمی‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: بعد از تعطیلات پارلمان کار کمیسیون‌های تلفیق بودجه و برنامه ششم آغاز می‌شود چراکه تا قبل تعطیلات کمیسیون‌های تخصصی رسیدگی‌های خود را انجام داده‌اند.
کد خبر : 67171

اسماعیل جلیلی، نماینده مردم مسجدسلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به نحوه تصویب برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 کل کشور در مجلس اظهار کرد: گزارش کمیسیون‌های تخصصی بعد از تعطیلات مجلس و برگزاری انتخابات به کمیسیون‌های تلفیق برنامه و بودجه داده می‌شود و کار کمیسیون‌های تلفیق آغاز می‌شود.


وی افزود: کمیسیون تلفیق 15 روز فرصت دارد یعنی از 9 اسفند تا 24 اسفند که به گزارش کمیسیون‌های تخصصی رسیدگی کند. البته این به شرطی است که نیاز به تمدید نداشته باشد. اگر نیاز به تمدید باشد،‌ کمیسیون می‌تواند زمان بررسی را تمدید کند. اگر هم نیازی نباشد کار در همان 15 روز به اتمام می‌رسد.


این نماینده مجلس در پاسخ به این سؤال که «می‌توان این انتظار را داشت که تا پایان سال بررسی بودجه به اتمام برسد؟»، گفت: نه نمی‌توان چنین انتظاری داشت. اما بعد از تعطیلات نوروز اگر روند تصویب بودجه ادامه یابد، می‌توان این پیش‌بینی را کرد که تا پایان فروردین بررسی بودجه به اتمام برسد.


جلیلی گفت: البته همه این اتفاقات منوط به این است که مجموعه پیشنهادهایی که ارائه می‌شود، با حضور به موقع و کافی نمایندگان دولت مواجه و به موقع ابهامات نمایندگان برطرف شود. همچنین همکاری دولت و مجلس در دوشیفته و یا سه شیفته شدن جلسات کمیسیون تلفیق لازم است. فشردگی کار کمیسیون‌های تلفیق زیاد خواهد بود چون هم کمیسیون تلفیق بودجه و هم کمیسیون تلفیق برنامه است و همه اینها نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد.


وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه «آیا قبل از آغاز تعطیلات کمیسیون‌های تلفیق نمی‌توانست به کار خود ادامه دهد؛ چراکه در آیین‌نامه داخلی تعطیلات مجلس درنظر گرفته نشده است، یعنی کمیسیون تلفیق می‌توانست به فعالیت خود در زمان تعطیلات هم بپردازد»، گفت: انتخابات در پیش است و اکثر نمایندگان مشغول کار تبلیغاتی هستند و نمی‌توانند در کمیسیون‌ها حاضر شوند، کمیسیون‌های تخصصی اکثر کارهای خود را انجام داده‌اند بعد از پایان تعطیلات و حضور نمایندگان در مجلس همه مسائل از سر گرفته می‌شود.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس در پاسخ به این پرسش که «پس با وجود تصویب بودجه تا فروردین، دیگر نیازی به ارائه بودجه دودوازدهم نیست؟»، گفت: اگر تا قبل از اینکه فروردین ماه به پایان برسد، دولت با توجه شرایط بودجه عمومی بتواند به کار خود ادامه دهد، نیازی به بودجه دودوازدهم نیست.


چلیلی درباره تمدید برنامه پنجم خاطرنشان کرد: این موضوع طرح شده است اما رویکرد مجلس اینگونه خواهد بود که در بودجه سال 95 تبصره‌ای را بگذارد که بر اساس آن تا زمانی که برنامه ششم توسعه تصویب نشود دولت بر اساس برنامه پنجم توسعه عمل کند. بعد به محض اینکه برنامه ششم تصویب شود دولت ملزم به اجرای برنامه ششم توسعه خواهد بود. پس بحث تمدید مطرح نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته